Fråga: Sensation eller Sensation XE?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Benta, 16 sept 2011.

1. Benta

Benta Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är nu dags för mig att byta telefon då min bindningstid går ut 30/9, valet är för min del klart, det blir Sensation, min gamla Hero tuffar och går dock så börjar det typiska Hero-felet visa sig dvs kackig touch pga "hero-hakan" så ett byte är av nöden, dock så funkar ju Heron fortfarande till normal användning med undantag för spel som ändå inte intresserar mig. Jag sitter alltså inte i sjön, är det lönt att vänta på Sensation XE med allt vad den innebär med 300 MHz högre klockning, större batteri och (detta är ytterst marginellt men ändå) ett headset som jag även kan använda i MC-hjälmen. Eller ska jag skita i det och beställa en vanlig Sensation lagom till den 30:e?

2. Chatastropher

Chatastropher Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Telefon 3:
    Onplus One
    Jag hade ju satsat på XE, nästan bara för att det är nyare modell. Sedan är ju Beats Audio inte direkt motbjudande... de röda detaljerna gillas faktiskt och.. ett större batteri!

Äsch fan klart du ska köra på XE!

3. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Ta en sensation om du inte orkar vänta tills Oktober. Vill du ha bättre batteri finns det alltid anker 1900mah för 187kr från amazon som tydligen ska vara ~30% bättre än originalbatteriet.

4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

En XE är ju bara "kejsarens nya kläder".....:P

Köper man en vanlig Sensation, befriar den och lägger på lämplig Senserom plus att man klockar upp den till 1512Mhz så har man en XE.

HTC har inte bytt CPU, det är samma CPU....

Sen köper man ett Anker-batteri för en billig penning.

----------------------------------------------------------------
    En lustig tråd från XDA och det verkar som HTC inte fått ordning på kärnan än för XE....:P

[ROM] HTC Sensation XE 1.72.401.1 | Stock | Rooted | 15/09/2011 - xda-developers

Hursomhelst bara att tanka ner romen om man vill ha en XE med sin standard Sensation....;)

(Hörlurarna får man väl köpa i lämplig färg om man behöver de oxå...)

5. Serian

Serian Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Sensations CPU är ju nerklockad. Så ska du kasta in en rom får du samma hastighet. Samma grej med beats, det är bara software. (Så jag förstått)

Fast får du XE för ett hyffsat pris så är det ju alltid en nyare mobil så det beror väl på hur tålamodig du är.

6. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Yup, så är det.

Det kommer en ny RUU ikväll med XE mjukvaran som man tankat.

Mycket smart av HTC för att komma undan att de gjorde en underklockad version med för svagt batteri....:innocent:

Men vad spelar det för roll om man istället "befriar" sin lur från HTC....:teeth:

7. Benta

Benta Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo det var väl lite så jag tänkte, har rootat och kör custom rom på min Hero, OM jag ska ha en XE så är det ju förutsatt att den inte kostar extra per månad när man binder abonnemang på den, är XE dyrare blir det fuck no, root och oc...