Sensation eller SG2?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Gustafthomsson, 16 okt 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Gustafthomsson

Gustafthomsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Jag är väl medveten om att jag är en av VÄLDIGT många som ställt denna fråga. Jag har kollat runt i rätt många trådar, även engelska forum men jag kan ändå inte riktigt fått någon bra uppfattning.

Jag sitter i dagsläget på en HTC Legend, den inköptes förra sommaren och anledningen till att jag vill ha en ny är att den är väldigt långsam i applikationerna, den hänger sig rätt ofta och startar om sig själv automatiskt plus att skärmen är för liten för mina nuvarande behov.

Jag har väldigt svårt att bestämma mig för vilken av dessa 2 telefoner jag skall köpa.

Jag vill köpa en sensation, men det känns som att allt tyder på att SG2 är en bättre telefon. Dvs batterimässigt, skärmen, RAM-minne och det interna lagringsminnet. Men jag tycker att den känns så plastig och sen gillar jag verkligen inte utseendet. Jag är även långt ifrån ett samsung-fan. speciellt efter att jag uppgraderat flickvännens sg1 till 2.3.3. Kies är det värsta skiten jag stött på i hela mitt liv.

Sensation känns som en rejäl telefon, den ligger mycket skönare i handen plus att den är riktigt snygg. Jag surfar rätt mycket på min nuvarande telefon (legend) och det är ingen höjdare, eftersom att sensation har lite högre upplösning än SG2 så sägs det ju att den skall vara bättre att surfa på så det är ett plus. Men jag har hört att det finns så kallade "måndags-exemplar" folk som får damm under skärmen, skalet knarrar och sitter löst. Att SG2 kostar någon hundralapp mer än sensation spelar ingen roll i mitt fall.

Övertyga mig att köpa en Sensation istället för en SG2.

2. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Då får du kanske vara mer specifik och förklara vad det är du inte fått svar på i de trådar som redan finns i ämnet? Det du tar upp finns redan omskrivet på flera ställen och kommer med största sannolikhet bara ge olika råd beroende på vem som svarar.

Last edited: 17 okt 2011
  3. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Tycker att det finns tillräckligt med trådar och info om båda telefonerna.
    Och som Ivan säger så kommer du få olika råd beroende vem som svarar.
    Gå till valfri affär som säljer båda mobiler och testa dem själv, i slutändan är
    det bara du som måste välja iallafall...

Lycka till med mobilköpet :)

*låser*

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.