Sensation,Incredible S, Optimus 2X

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av TrueDesire, 11 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Står och velar inför ny telefon, har redan gått igenom 2st SGS1 och 1st DesireHD.

Saknar HTC's gps funktion, men är det värt att betala så mycket mer för sensation kontra optimus 2x om man är ute efter dual core?
    Incredible S har jag som alternativ, då den kostar i princip som O2X och just pga jag gillar vissa delar av Sense.

har ställt tankarna lite så här

Optimus 2X: Tegra med dess fördelar (om man spelar mycket, kanske framtida titlar)
    Sensation: HTC's dual core flaggskepp
    Incredible S: gillar av någon anledning utseendet på den, ca 2000kr billigare än sensation också men till pris av en kärna mindre.

Kameran på LG tog bättre bilder (när jag provade lite hastigt och lustigt på mediamarkt) än HTC modellerna, de har dock mer ram minne och gps med kartor inbakat i minneskortet (kör mycket bil)

Vill helst inte ha mindre än 4" skärm, och med hyffsad prestanda.

Sitter med en gammal SE telefon så vill gärna tillbaka till android träsket ;)

tips och förslag?
    Billigast dual core (LG), billigast HTC (IS) eller dual core och dyrast/bästa HTC modellen Sensation?
    är den värd sina 2000kr mer?

2. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag rekommenderar dig inte att köpa lg o2x innan du vet att en patch alternativt 2.3 finns ute och att någon av dessa uppdateringar löser alla problem som finns med den.

De andra vet jag inget om, hörde nåt om dödsgrepp på Sensation fast det finns på lgn också.. både för wifi och vanliga antennen...

3. Aerographic

Aerographic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Av dessa skulle det nog bli en Sensation men egentligen är det bättre enligt mig att lägga ut pengarna på en SGS 2

4. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

om du inte spelar alltför krävande spel så tycker jag att du ska satsa på IS :) lika snabb som DHD fast lite mindre, tydligen bättre skärm på den också.
    Sensation är vad jag vet en riktigt bra telefon, och dödsgrepp finns nog på alla telefoner.
    O2X kan jag inte rekomendera om du är intresserad av någorlunda snabba uppdateringar, är ju bara O2X kvar som ligger i toppskiktet och fortfarande kör 2.2 =/

Nej jag rekomenderar nog IS om du inte verkligen behöver styrkan från processorn i sensation eller läser mycket text då är sensation bättre då den har högre upplösning :)

TrueDesire gillar detta.
  5. TrueDesire

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tack för alla svar! :)
    Formen på sgs2 passade dock inte lika bra som 1an för mig i handen.
    min väns o2x fungerar utan problem ,lite därför jag sneglat på den och dual core då.
    IS verkar, om man gillar designen, bäst för pengarna i mitt fall.

Men efter lekt med tjejens arc och själv ägt en DHD vill jag gärna ha större än 4" dock.
    surfar rätt mycket på jobbet när det är lunch :)

6. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

om du vill ha större än 4" och inte tycker om SGS2 så tycker jag helt klart sensation, den är värd dom extra pengarna mot O2X

7. TrueDesire

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Eftersom jag ägt sgs1 och saknar gps funktionen från htc så lockar IS och sensation mest dock :)
    Gsm arena skrev att sensation led av extremt döds grepp?
    Att man kunde döda wifi signalen utan större svårigheter?

8. TrueDesire

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Uppdatering: Prövade att enbart hålla i sensation och den fibblade med wifi signalen, den flöt inte lika bra på internet som SGS2 heller för den delen.

Testade HTC IS, den var helt ok men, kändes för dyr mot vad man fick (haft DHD och SGS innan)
    Så efter mycket om och men, så köpte jag en SGS 2! :)
    Han i affären tog en SGS2 utan kabel så jag fick känna hur den kändes i handen, och den satt verkligen fint i handsken om man säger så.

Var så emot formen på SGS2 mot SGS1, men när man fick verkligen hålla i den utan sitt koppel så tyckte jag det var inga större konstigheter.

Nu ska jag lägga över mitt HTC tangentbord med ordlista *skratt* sedan försöka hitta
    någon funktion som HTC har när man surfar på internet, att den formaterar om texten när man zoomar.

So far, so good, riktigt nöjd med galaxyn, allt verkligen flyter på utan konstigheter och TW4 är stort kliv framåt mot TW3.

Det är skönt att vara tillbaka i android träsket! :)

Edit: lämnas in mot en sensation iaf, byter i slutet av månaden.
    råkade ut för måndagsexemplar och när man jämförde mot sgs1
    sida vid sida är den inte lika ljusstark. Starkare WiFi signal dock
    men den startar om sig,bryter samtal vilket gör att efter ägt sgs1 utan problem
    gör att jag vill ha något annat :-)

tack för alla svar :-)

Last edited: 13 jun 2011
  9. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Måndagsex har alla märken..
    Sensation är långt ifrån problemfri.

10. TrueDesire

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Sant,men jag byter oftast direkt om jag råkar ut för sådant, och peppar peppar än så länge har det fungerat :)
    Sgs 2 är äntligen första android telefonen som har riktigt fint flyt dock.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.