Sensation kameran ger blurriga bilder?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Mozze, 11 jun 2011.

1. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

jag har sett bilder i flera recensioner och i alla så ger sensation inte så skarpa bilder? jämfört med min DHD så tar DHDn bättre bilder tycker jag, någon som kan inflika något?

2. Magic

Magic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Instämmer, har en Sensation på prov nu och den är väldigt oskarp jämfört med SGS2 eller t.o.m Desire S.

3. Speedmaster

Speedmaster Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har tagit lite innomhusbilder och om "blurriga" är samma som suddiga, så är det inga som helst problem. Riktigt bra för att vara en mobilkamera. Utomhus har jag tagit ett par snabba bilder med gräs i förgrunden. Dom blev godkända, inte mer.
    Alltså ingen vetenskaplig jämförelsetest utan bara en snabb reflektion.

4. Mozze

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

blir nog att vänta på evolution när det kommer till mobilkameror antar jag :)

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Om vi håller oss till HTC lurarna så verkar det som att deras 8 megapixlare presterar något sämre än deras 5 megapixlare.

Har inte testat men läst några tester som påvisar det. Bla en test på incredible s (8 MP) där man tyckte att Desire S med 5 MP presterade något bättre.

Känns som att HTC försökt klämma in fler pixlar men inte lyckats då man alltid stöter på problem med brusnivåer samt dynamiskt omfång när man ska klämma in fler pixlar på samma sensoryta.

Inte för att jag bryr mig så mycket i mobilkameran men jag önskar att man stannade vid 5 MP & finslipade där, så sanslöst vansinnigt med denna pixelhysteri men det säljer väl.

Ser att iPhone väljer att stanna kvar vid 5 MP på den nya iPhone 5, skulle inte förvåna mig om den blir bäst.

En större sensor är ju lösningen men dock otänkbart då det då krävs större optik & vi kräver platta lurar...

6. Mozze

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Jag får helt enkelt behålla DHDn ett tag till. kameran på den är jag helt nöjd med. och den ligger på 8mp

7. jakk_28

jakk_28 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Läste i nån review om sensation att mjukvaran i telefonen börjar blurrar bilderna i områden med liknande färger för att det ska se bättre ut i lägre upplösning och det går ut över högre upplösningar också

8. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Är det bara jag eller tar sensation bättre bilder i 5mp än 8mp? Prövar lite till..