Sensation med "sprucket" ljud?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av LJN, 16 jul 2011.

1. LJN

LJN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har använt min Sensation ett par dagar, och vad jag noterar är det "spruckna" ljudet på både telefonsamtal och handsfree högtalaren. Mina g:a Desire och Desire HD har klart renare ljud! Tycker inte att man bör acceptera denna låga kvalité på en "highend" telefon och jag förstår inte hur HTC kan skeppa ut dom med detta?

Frågan är, om man skickar in den till Anovo - har dom något att byta med så att ljudet blir bättre? För jag misstänker att Sensation i 1:a batchen är så här? Så andras erfarenheter och råd välkomnas!

/Lennart

2. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Inget fel på ljudet i min.

3. Steve

Steve Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag upplever samma problem med min Sensation och en vän till mig som köpt sin i ett annat län har upplever det med.
    Jämfört med andra telefoner så är högtalaren väldigt dålig vid samtal tycker jag.

4. LJN

LJN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har kontaktat HTC Support, men dom tycker att jag ska jämföra med någon annan Sensation först. Ju fler som kontaktar support, ju fortare förstår dom att detta är ett problem för många. Och jag kan också tänka att dom flesta tänker att det är nog inget att göra....

/Lennart

5. danne809

danne809 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har exakt samma problem med min nyinköpta lur.. åkte dagen efter jag köpt den tillbaks till elgiganten för att prata med dom om felet, där hånade försäljaren mej, och sa att det var inget att reklamera, men om jag nu hade tid över så kunde jag ju gå till reklamationsavdelningen för att även där bli avvisad.
    Fick testa en annan sensation efter en del tjat, och det visade sej att även den lät illa. Har lyssnat i ytterligare en, som är inhandlad långt innan på Komplett, och även den hade samma dåliga ljud.

Vad kan man göra i en sådan situation..? vill ju inte ha en telefon som låter illa när man köpt en lur i denna prisklassen

Har skickat mail till HTC support i hopp om att få något bra svar om vad man ska göra.

Har någon annan fått några glädjande svar från HTC?

Mvh Daniel Johansson

Last edited: 22 jul 2011
  6. LJN

LJN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Kanske någon här har bra kontakt med Swedroid,s testredaktör. Om han tar upp frågan i en webbartikel så kanske det blir lite fart på HTC Sverige? Eller kanske Mobil.se också?

Jag är övertygad att HTC är väl medvetna om problemet med dåligt (undermålig) ljudkvalité. Men dom vet också att det blir dyrt att rätta till problemet och låter därför konsumenterna leva med felet.

/Lennart

7. VirtualWalker

VirtualWalker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har nu fått tilbbaka min sensation efter 2½ veckors frånvaro till service.

Problemet, när man går över halv volym så skorrar/distar det litegran. väldigt irriterande iaf för mig, jag kan tänka mig att vissa inte upplever detta som ett problem. Därav olika uppfattningar om hur bra ljud man har i sin lur.

iaf efter att ha fått ny högtarlare hos tillverkaren låter det lika Illa, jag har ingget större hopp än att inse att kvalitetn inte är bättre än såhär. tyvärr. lyssnade på brorsan iphone med avund.

8. magnutz

magnutz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fattar inte hur så många verkar ha fått dåliga högtalare.. min lur är grym.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

9. Speedmaster

Speedmaster Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Inget fel på min heller...
    Grym är nog att ta i, det är ju trots allt en mobiltelefon (ljudet i högtalaren alltså) :P

10. woobiin

woobiin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

min låter bara illa på högsta volym med hörlurar, kan vara dåliga lurar också?
    annars är väl ljudet overall lite lågt men jag hör inget fel annars.

11. magnutz

magnutz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Grym för att vara en mobil :)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

12. VirtualWalker

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det är samtalsljudet i hörtelefonen jag pratar om iaf, inte nån högtalare för att spela upp musiken

13. caesar

caesar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har inga problem med min lur. Hade en HTC Hero innan och märker ingen försämring på ljudkvalitén.

Mvh

14. woobiin

woobiin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ok, mitt ljud är bara lite lågt i samtal, dock inte sprucket på någotvis. min gamla blade lät ganska illa dock :)

15. danne809

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Just detta problem jag upplever med min lur, men som du säger så är det olika hur man uppfattar ljudet.. lät 4 st lyssna på telefonen, 3 av dom tycker det låter rejält illa, den 4:e förstod inte vad jag menade när han lyssnade.

Har varit i kontakt med HTC och de föreslår att jag ska skicka in den som DOA, som enligt HTC är 14 dagar på alla deras telefoner.
    Då är ju frågan.. är det någon ide!? När man hör att folk haft telefoner inne på service för att sedan få tillbaks den med samma fel så känns det ju lite sådär..

16. danne809

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var i går på elgiganten där jag köpte min telefon för reklamation enl "DOA" som HTC föreslagit, och efter en del övertalande så fick jag en ny telefon direkt.
    När jag nu testat denna så har den något mindre av det spräckta ljudet, kan nu vid vissa samtal höja volymen till halva utan dist.
    Men problemet finns fortfarande kvar då man måste höja volymen.

Måste ju vara ett batchfel? Har ju svårt att tro att telefonerna håller så dålig kvalité.

17. perkarn

perkarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Även jag har samma spruckna ljud vid samtal.. otroligt störande, men just nu orkar ja inte med ytterligare en crappy lånetelefon så ja får helt enkelt leva med det.

18. VirtualWalker

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

när jag provade skypes testljud, nån tjej som snackar låter det klockrent även via samtalshögtalaren, skumt.

19. grensman

grensman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello, Tre
    Telefon:
    iPhone 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Tre
    Telefon:
    iPhone 12
    Platta:
    Sony Z2 Tablet
    ROM:
    Carbon ROM
    Har också detta ljud, fick min telefon igår.
    Tycker det sprakar väldigt mycket och låter sprucket titt som tätt.
    Tänkte jag ska klaga på det. Ska jag vända mig till Halebop eller direkt till HTC?

20. LJN

LJN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Min kom tillbaka från Anovo nu i veckan och deras åtgärd var byte reciever.
    Och blev den bättre? Jag vet egentligen inte, kanske något får använda den ett tag. Hursomhelst så är den "yttre" högtalaren ett skämt, hörs knappt....

/Lennart