sensation XL eller One X?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av liindak, 11 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. liindak

liindak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Jag har för tillfället en iPhone men det lutar åt att nästa mobil blir en HTC.. mina val är som rubriken säger antingen sensation XL eller One X.. å som en invand iPhone användare har jag noll koll på varken android eller HTC som modell..

vilken av dessa modeller är att föredra? Jag förstår ju att one X är bättre (å inte kommit ut ännu heller iofs) men som sagt, har jag inte så bra koll på det här med android å HTC å skulle behöva lite hjälp i denna nya värld inför mitt beslut! Nån här som kan hjälpa mig på traven lite?

jag gillar utseendet på båda två, har testat en XL lite å tyckte den va trevlig, mkt mer än så vet jag inte om detta :)

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 361
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    ONe X helt klart, snabbare, bättre skärm, bättre kamera, nyare system osv - allt är bättre med den!

Som det ser ut just nu är One X den telefonen som finns att rekommendera! :)

Skickat från min Samsung Galaxy SII

liindak gillar detta.
  3. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Instämmer. Sensation XL var gammal redan när den kom. Köp den bara för kraftigt rabatterat pris.

One X däremot spelar i en helt annan liga vad gäller hårdvara, och troligen mjukvara. Det är bra odds för att det är en kanonmobil.

liindak gillar detta.
  4. liindak

liindak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

tack så jättemycket för era tips! det lutar helt klart åt One X nu :) vet man när den kommer släppas mer exakt ännu?

5. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 361
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Första veckan i April säger The Phone House - 6 veckor säger 3 :)

Skickat från min Samsung Galaxy SII

6. liindak

liindak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

lite olika bud alltså.. undra va halebop säger :) det är nog därifrån jag kommer ta telefonen eftersom jag har halebop å är nöjd med det.

7. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 361
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tror dom kommer säga under April - för det är någon gång då den kommer! :)

Skickat från min Samsung Galaxy SII med Tapatalk!

liindak gillar detta.
  8. Sneaky

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ett litet aber är att batteriet i One X verkar lite väl litet i förhållande till den kraftfulla hårdvaran (stor skärm, quadcore). Det går heller inte att byta ut mot ett större batteri. Jag skulle råda dig att kolla recensioner noga när det drar ihop sig.

9. liindak

liindak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för tipset! Det jag gör på min mobil är mest ringa, smsa, facebook/internet å lite wordfeud.. å så klart det vanliga pillandet när den är ny å spännande :) men för mitt vardagliga användande av mobilen, blir det ändå att jag känner av att det isf kanske är lite så där med batteriet, tror du? Jag har ingen kunskap nog för att byta batterier på mobiler :ehm:

10. Sneaky

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Väldigt svårt att svara på. Men batteritjuvarna brukar vara grafikintensiva spel, filmuppspelning, surfning/läsning, och hemladdning av data av olika slag. När man har många processer igång samtidigt med hög last kan en fyrkärnig processor dra mycket batteri också.

Det låter spontant inte som du kör slut på batteriet särskilt snabbt.

liindak gillar detta.
  11. liindak

liindak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag skrev å frågade kundtjänsten på halebop igår, men dom kunde inte ens säga om den kommer komma i april säkert för dom hade inte spikat nåt än, fick jag till svar :ehm: antar att den som väntar på nåt gott....... :P

12. liindak

liindak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Spelar ytterst sällan (i princip aldrig) spel annat än wordfeud å film kollar jag inte på annat än om jag kollar nåt klipp på youtube ibland.. har som vana nu med min iPhone att stänga av alla program som jag använt, genom att klicka snabbt på hemknappen å klicka ner alla program som ligger där (vet inte hur det funkar på HTC att göra det) ...

13. Sneaky

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det är egentligen onödigt att stänga ner processer i IOS. IOS multitaskar mycket lite, och de flesta apparna är pausade och drar obefintligt med datakraft.

Likadant med android. Om man hela tiden stänger bakgrundsprocesser startar systemet bara upp dem igen, vilket drar mer batteri. Situationerna där många appar pressar systemet är nog ganska sällsynta. Exakt hur man ska bete sig för att optimera batteritid i ice cream sandwich vet jag faktiskt inte. Fråga Nexusgänget. :)

14. liindak

liindak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

oj jasså! å jag som trodde att dom låg där å drog massa batteri från min stackars telefon som redan har kasst batteri :P man lär sig nåt nytt varje dag!

jag är mest bara nöjd om batteriet på One X räcker hela dagen, har inga problem med att ladda den över natten tex :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.