Fråga: Sense 4 lite trögt?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av surfted, 5 maj 2012.

1. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Är det bara jag eller känns sense 4 allmänt trögt? Jag har kört nova prime ett tag och det är ju blixtsnabbt. Finns det något att göra för att snabba upp det hela. Tycker mest det är när man går in i appdrawern eller trycker på recent knappen.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

2. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Håller med angående Sense, vet inte hur man byter till Nova, någon som känner sig sugen att berätta? :)

3. Gurkburk92

Gurkburk92 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501

MINA ENHETER

Sense är inte trögt.

Andra launchers till för att snygga till o göra lite som man vill. Sense tycker jag är rätt snyggt, men jag vill ha mitt eget, så jag fixade APEX launcher.

4. kanzaki

kanzaki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Sense 4.0 på ics har buggar. Vet inte om det är relaterat till quadcoren med tegra chip, men sense är inte helt anpassad än. Jag kör med apex launcher

5. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Nej det kan man inte påstå att den är! Läste på XDA att den kör på Gingerbread kernel och inte ICS....

Vad detta kan innebära i praktiken vet jag dock inte....

6. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Sök efter nova i playbutiken. Hämta och installera. Sen finns det som en app. Starta den och dess inställningar kan du välja den som standard.

7. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Packar man Sense fyllt med alla de flashigaste widgetsen så flyter det inte helt perfekt. Så långt kan jag hålla med. Därför använder jag inte längre "sense klockan" utan kör minimalistic text, då flyter allt perfekt sen :)

Använder man Nova/Apex så flyter det bättre oavsett vad man gör (tror jag, inte testat :P) men då tappar man Sense widgets.

8. Evilomatic

Evilomatic Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag kör både Apex och sense, i sense har jag tagit bort alla skärmar utom 3 och kör typ 2-3 widgets samt klocka och mappar, det är minimalistiskt men flyter fett bra.

Apex har jag lite mer grejjer och det stör mig lite att när man kört någon app o ska tillbaka till Apex hemskärm så måste den "ladda" 4-5 sekunder, det suger ju.
    Måste nog skala lite där också antar jag ;)

9. laaben

laaben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har inte märkt några konstigheter här ifall om jag ska vara ärlig. Men det kan ju helt och hållet bero på att jag inte testade så mycket av andra launcher. Ville göra något snyggt sen såg jag att det vara för mycket pillande.

Gick direkt tillbaks till sens och gillar det skarpt nu. Tycker att det är roligt när man har låst upp mobilen så visar den effekt av molningt, soligt, regn till och med blixtrande :D. Gör min dag extra bättre än vanligt

10. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag tycker att sense är ungefär lika snabbt/långsamt oavsett hur många widgets och homescreens man har. Det flyter ju på ganska men det är just reaktionstiden från att du har tryck på något tills det faktiskt händer något. Där är t.ex nova launcher betydligt bättre. Trots massa homescreens och widgets.

11. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Märkligt, jag uppfattar reaktionstiden som "instant" :)