Sense vs Rootad UI

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av RoidRage, 29 nov 2010.

1. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Även om jag i realiteten fortfarande är en grön newbie så har jag nu börjat vänja mig vid att hantera min Desire. Jag tillhör dem som har problem med ständiga omstarter, och när den väl hamnar i den loopen kan det pågå ett tag. Jag skall väl erkänna att jag inte riktigt känner mig tillräckligt tekniskt mogen för att börja roota telefonen, men ni som har rootat tappar väl HTCs Sense och får ett annat UI efteråt?
    På vilket sätt skiljer sig dessa UI från Sense? Är de generellt bättre eller sämre? Mao är priset för tillgång till systemet att man tappar gränsnittet, ungefär som att arbeta i DOS istället för Windows?

2. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Läs innan du skapar trådar

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan ju hjälpa till lite.. När man rootar har man till en början kvar precis samma telefon (bara med fullständiga rättigheter (nästan)). När man sedan börjar experimentera med ROMar kan man välja att lägga in en ROM utan Sense, då får man ett mer "nerskalat" UI som då är snabbare. Det är en smaksak om man tycker om sense eller inte.. Och nej, det är verkligen VERKLIGEN inte som att jämföra DOS/Windows med Sense/Non-sense. Grafiskt sett är det väldigt lika, bara att man inte har tillgång till vissa widgets/program som är sensebaserat. Om du bestämmer dig för att roota är det bara att göra en nandroid-backup och börja experimentera :)

4. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Gjorde en sökning men fann inget som besvarade min fråga. Däremot en massa om vilka ROM som var att föredra framför andra etc.