Separat signal för sms saknades efter senaste update

Diskussion i 'P10-serien' startad av newbiekenobi, 7 dec 2018.

  1. newbiekenobi

    newbiekenobi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Efter senaste uppdateringen (möjligen även innan) saknar jag alternativet för att sätta en separat ringsignal för meddelanden. Nu har jag bara en gemensam inställning under ljud för meddelanden, mail, aviseringar och så vidare. Samma sak på min dotters Huawei.

    Är det bara jag som är dum eller blind eller både och för jag hittar ingen separat inställning i varken inställningar/ljud eller i meddelandeappen :(
     

    Bifogade filer:

  2. newbiekenobi

    newbiekenobi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Upptäcker nu att det är bara i Googles egen app Messages som det inte går att ställa in en separat signal för meddelanden :O
    I telefonens standardapp Meddelanden går det alldeles utmärkt om den är förvald som standardapp för meddelanden. Har den funktionen försvunnit från Googles app? Jag får bara vibration när jag har googleappen som standard Och jag använder gärna den, tycker den är bättre än standard.
     
  3. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Hittar heller ingen separat ljudinställning i Messages och där finns heller inte gamla meddelande-appen i min nya P20 Pro, kanske för att de slagits ihop med messenger.
    Vill absolut ha separat signal för meddelande så får väl lägga in en ny app.
     
    newbiekenobi gillar detta.