Seriösa problem med usb och laddning // PROBLEMET LÖST //

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av semirko, 22 feb 2011.

1. semirko

semirko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förlåt om det blir en extra post ang det här men nu är jag riktigt arg på sony ericsson och på den här x10an !!!

Allt var perfekt tills imorse, den laddade via vägguttaget och usb funkade galant. Sedan så skulle jag ladda den och insåg att den gula lampan inte lös, aja men de fixar ja tänkte jag. Ut med batteri minneskort låter den stå allt sånt basic.

Byter vägguttag utan resultat. Prövar ladda via usb utan resultat, DOCK via usb så böjde jag ner laddaren liksom att den pekar uppåt medan den e i mobilen då fick jag lampan o börja lysa även ifall den vid minsta beröring återgår till att inte lysa.

Sedan prövar jag att använda min laddare på en annan x10 och det funkar bra.
    Alltså inte fel på laddaren.

Sedan böt jag batteri med en annan x10 och den laddade bra i den andra luren medan den andres batteri inte laddade i min lur.

Vill oxå försöka med Seus återställning innan jag skickar in den, men hur fasen lyckas jag med seus om luren inte fungerar med usb ???

Ni har hjälpt mig förut och jag litar på er att ni kan hjälpa mig igen, jävla x10 som ska ställa till med så mycket !"!!"! :mad:

Update : Det löste sig till slut. Mitt råd är skicka in den så fort ni kan och hoppas på det bästa.

Lycka till!

// Mod kan låsa tråden ifall det behövs.

Last edited: 16 mar 2011
  2. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Låter som fel på usbkontakten i mobilen. min bror fick lämna in sin för det problemet.

3. robinpouzar

robinpouzar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prova med en HTC usb kontakt, min x10 org sitter skitdåligt medans när ja kör sambons HTC kontakt så funkar det klockrent. Provat några andra SE laddare och dem glappar rätt mycket dom med.

4. Daki

Daki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan bara instämma med robinpouzar, SE,s USB ger upphov till glapp, troligen beroende på ovanligt små "lås stift" på deras kabel. Kabeln jag köpte Kjell & Company har större lås stift sitter och som berget.

5. semirko

semirko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja men nu har jag testat htc laddare och det fungerar ej. Hur ska jag återställa och unroota utan att kunna connecta mot datorn ????

Last edited: 16 mar 2011
  6. AndreasP

AndreasP Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Z1C

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Z1C
    Nja. Det är inte din rootning som har pajat kontakten. Så det borde väl inte påverka garantin kan man ju tycka.

7. semirko

semirko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så det går inte att unroota utan usb :( :(

8. Pjuklarven

Pjuklarven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det finns ingen hårdvarubaserad fabriksåterställning då?
    Som man kan aktivera genom att hålla in nån knapp när man startar telefonen?

9. semirko

semirko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det läste jag någonstans men det gick ut på att hålla ned två knappar, men allt som det gjorde var att starta telefonen i säkert läge. Snälla hjälp mig :(

10. AndreasP

AndreasP Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Z1C

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Z1C
    Eftersom du lämnar in den pga ett hårdvarufel så borde de inte bry sig om att den är rootad. Visst lite olustigt kan det väl kännas men det vore väldigt småaktigt att inte laga hårdvaran.

semirko gillar detta.
  11. Stratan

Stratan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Saxat från annanstans:

12. semirko

semirko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

aa när jag har gjort det, så hard resetar jag min x10 ändå så är superuser.apk kvar. hur får jag bort den ?

13. Stratan

Stratan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ingen aning.

*.apk är väl bara filen man installerar från?
    Det råkar inte vara så att det är en fil som du själv lagt på telefonen och kan deleata med hjälp av vanliga Astro Filemanager?

14. semirko

semirko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej alltså, superuser appen som är appen som kontrollerar alla root permissions är kvar i min drawer. Provade faktiskt att skicka över root explorer till min x10 och radera superuser från system/app men det stod typ
    "Cannot delete because it is read only".

Sedan installerade jag z4Root och gjorde en unroot via det programmet men superuser är fortfarande kvar !!!!!

EDIT : Om jag nu ändå måste skicka iväg den på service vart är det jag ska gå först? vad är bästa stället att skicka in den på osv? Jag köpte via tele2.se och de hänvisar mig till att skicka den till S:t Persgatan 86, 602 33 Norrköping via www.mobilakuten.se . Men är det den bästa lösningen för mig ? Kommer de att ta betalt för det, jag menar det är ändå inte så att jag har förstört den som en vattenskada. Och en sak till, om de upptäcker rootningen vad kommer hända ? Är det olagligt eller något sånt ?

UPPSKATTAR ALL HJÄLP !!!

Last edited: 23 feb 2011
  15. semirko

semirko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och på sony ericssons chatt skriver de:

Det är inget vanligt problem att Sony Ericsson Xperia X10 slutar ladda. Vi rekommenderar att du provar att ta ur minneskortet och SIM-kortet. Försök sedan ladda telefonen i minst 30 minuter. Kvarstår problemet bör du kontakta din förhandlare för att få telefonen inskickad till ett service ombud för undersökning.

FYFAN VA NONCHALANT

Edit: UPPDATERING AV LÄGET

Laddade utan sim kort och minneskort i 2h (utan resultat), satte tillbaks allt och satte på mobilen (med laddaren i). Vips så gick jag från ca 50 % TILL 1 % !!!!

Men nu laddar den och går gradvis uppåt DOCK så visar den inte någonstans att den laddar utan det blir bara högre procent. Funderar på att skicka in den ändå men vi får se ifall den laddar till hundra procent då kanske det inte finns anledning. Måste även prova usb ifall den reagerar med datorn men i första hand ska jag se hur mycket den kan ladda upp, för den kanske laddar upp bara till de 50 % som jag hade för någon minut sedan.

EDIT : UPPDATERING KL 20.36

Jobbigt läge nu. Den gick upp till 33% och slutade ladda. Vägrar reagera med usb.

Last edited: 23 feb 2011
  16. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vad jag har hört är glappande USB det absolut vanligaste problemet med telefonen. Jag råkade ut för det själv och det slutade med att de fick byta moderkort på mobilen. Jag undrar om det är löst i en senare moderkortsrevision eller liknande. Någon som vet?

17. H3nk3

H3nk3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta är ett fel som ALLA SE x10i har. Det kommer förr eller senare. Tyvärr säger de på Kundtjänst att inga har hört av sig om detta felet på telefonen (USB går sönder inuti telefonen) så ring till 013-244 500 och reklamera Er telefon. Ju fler som hör av sig, desto fler kommer få ny telefon/kunna häva köpet. Detta felet kommer oxå på blue tooth headsetet som man får med vid inköpet.

M V H H3nk3

18. semirko

semirko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick du betala något eller gick det på garantin ?

19. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag lämnade in min med samma fel idag. Får se vad dom säger om det. den slutade conecta i usb, jag lackade ur och kollade med SE, dom sa att det var att lämna in. förmodligen usb kontakten i telefonen.. som någon sa innan med.

20. semirko

semirko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vart lämnade du in ? Jag blev tillsagd att lämna in på mobilbyrån.se men är de bra, seriösa vem vet ? Ska man ha kvitto med eller?