Fråga: Serman green ? Nåt att ha ?

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av LennartL, 23 aug 2020.

  1. LennartL

    LennartL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Som frågan lyder serman green säljer skotrar är dom nåt att ha eller ska man kolla vidare ?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Inga märken jag känner igen i alla fall, vilket gör underhåll/reservdelar osv knepigt.

    Hade hållit mig till etablerade riktigt stora märken där det är busenkelt att googla fram videos på hur X eller Y skall fixas, där det finns en vettig community, och där reservdelar eller tillbehör bara är ett par klick bort. Syns rätt tydligt i forumet vilka märken som hör dit om man kollar bland de senaste ämnena.

    Fordonen kräver i regel en del underhåll och justeringar till och från, så det blir ju lite pengar i sjön.
     
    Last edited: 23 aug 2020
  3. LennartL

    LennartL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det ser ut som vilken Xiaomi M365-kopia som helst, men som du sedan kommer få besvär att fixa, eftersom delarna itll M365 inte nödvändigtvis är kompatibla.

    Ett vanligt fel är tex att det kommer in vatten där displayen sitter. Busenkelt att byta på M365, men i fallet med sparken ovan är det nog bara att kasta den om kortet inte är kompatibelt.

    Batteriet är specat till 374Wh, men sedan vet man inte om de använder kinaceller, i vilket fall räckvidden kan vara usel oavsett vad specbladet säger.

    Så visst sparar du kanske lite på att köpa en "noname-spark" framför M365 eller M365 Pro, men sedan är det ju kört när det uppstår strul. Alternativet är alltså att köpa ett etablerat märke där du vet vad du får, eller grisen i säcken och hoppas på det bästa.
     
    Last edited: 23 aug 2020
    hunkaboy gillar detta.