Service inlämning

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by Hasse_s, Jan 17, 2011.

1. Hasse_s

Hasse_s Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Det är så att skärmen på min sgs har börjar ge miss färgningar osv. Jag kontaktade Samsung och de sa att jag kan skickar in den till en av deras service ställen, då jag vet och har hört så är anovo inte de som man vill skicka sin mobil till.
    Jag hittade en annan reparatör Delta service i Malmöhttp://www.deltaservice.se/default.jsp, så jag undrar om det är bättre att lämna den till dem? Jag bor själv i Malmö så det är ju en fördel ;)

Tack för era svar!

2. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hör först med Samsung eller där du köpte mobilen hur du kan göra.
    Jag köpte min via Tele2 och jag fick sen kontakta Samsung som skickade lappar så jag sen kunde skicka iväg luren utan att betala frakten själv, jag slapp Anovo och min hamnade hos deltaservice och dom fixade mobilen på 3 dagar. Kanon!

Kan tillägga att jag hade garanti kvar!

3. Hasse_s

MINA ENHETER

Var de så snabba :O jag har garanti och ska lämna den själv utan att behöva skicka den eftersom jag bor i närheten.

4. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jaa jag blev förvånad att det gick så snabbt.........skickade den på en tisdag och fick tillbaka den på fredagen samma vecka, så med posten och allt så tog det knappt 2-3 dagar. Min fick flashas om på nytt, gick ju snabbt så det är väl olika vad dom måste göra

5. Hasse_s

MINA ENHETER

Otroligt jag lämnade in mobilen igår vid kl 14 nu idag så är den färdig ;) byte av display bra jobbat delta service!

6. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jaa dom är toppen, vilken service :)

7. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Delta Service måste ha en eloge för servicen tycker jag och Anovo borde ta en titt på hur Delta Service sköter sitt jobb.

8. Zablar

Zablar Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick skicka in min lur pga att jag lyckades spräcka glaset. Tog mig 3 veckor innan jag fick igen den. Var iofs 1,5 vecka före jul detta hände. Men det tog först 2 dagar innan den ens skickades iväg från Expertbutiken, då till Anovo i Kristinehamn... sen vidare till Anovo i Västerås. Fick prisförslag som jag svarade ja på så snart det gick och sen så fick dom beställa hem displayen... Som sagt... det gick allt annat än smidigt...

9. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Lämna in till Anovo säger ju allt :ehm:

10. Hasse_s

MINA ENHETER

Fick tillbaka mobilen idag :) det gick snabbt men det hade sin nackdel. De hade uppdaterat mobilen så att jag fått produkt kod XEE så nu får jag vänta för att ta del av nya 2.2.1 :(

11. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade du den andra produkt koden innan? Synd, fast du kanske fick 3-knapps kombo som jag fick och det blev jag glad för?!