Service inlämning

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by Hasse_s, Jan 17, 2011.

  1. Hasse_s

    Hasse_s Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 22, 2010
    Messages:
    117
    Likes Received:
    6

    MINA ENHETER

    Hej!
    Det är så att skärmen på min sgs har börjar ge miss färgningar osv. Jag kontaktade Samsung och de sa att jag kan skickar in den till en av deras service ställen, då jag vet och har hört så är anovo inte de som man vill skicka sin mobil till.
    Jag hittade en annan reparatör Delta service i Malmöhttp://www.deltaservice.se/default.jsp, så jag undrar om det är bättre att lämna den till dem? Jag bor själv i Malmö så det är ju en fördel ;)

    Tack för era svar!
     
  2. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Joined:
    Oct 11, 2010
    Messages:
    632
    Likes Received:
    13

    MINA ENHETER

    Hör först med Samsung eller där du köpte mobilen hur du kan göra.
    Jag köpte min via Tele2 och jag fick sen kontakta Samsung som skickade lappar så jag sen kunde skicka iväg luren utan att betala frakten själv, jag slapp Anovo och min hamnade hos deltaservice och dom fixade mobilen på 3 dagar. Kanon!

    Kan tillägga att jag hade garanti kvar!
     
  3. Hasse_s

    Hasse_s Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 22, 2010
    Messages:
    117
    Likes Received:
    6

    MINA ENHETER

    Var de så snabba :O jag har garanti och ska lämna den själv utan att behöva skicka den eftersom jag bor i närheten.
     
  4. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Joined:
    Oct 11, 2010
    Messages:
    632
    Likes Received:
    13

    MINA ENHETER

    Jaa jag blev förvånad att det gick så snabbt.........skickade den på en tisdag och fick tillbaka den på fredagen samma vecka, så med posten och allt så tog det knappt 2-3 dagar. Min fick flashas om på nytt, gick ju snabbt så det är väl olika vad dom måste göra
     
  5. Hasse_s

    Hasse_s Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 22, 2010
    Messages:
    117
    Likes Received:
    6

    MINA ENHETER

    Otroligt jag lämnade in mobilen igår vid kl 14 nu idag så är den färdig ;) byte av display bra jobbat delta service!
     
  6. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Joined:
    Oct 11, 2010
    Messages:
    632
    Likes Received:
    13

    MINA ENHETER

    Jaa dom är toppen, vilken service :)
     
  7. Jani

    Jani Senior Droid Medlem

    Joined:
    Sep 20, 2010
    Messages:
    1 019
    Likes Received:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

    MINA ENHETER

    Operatör:
    GiffGaff
    Delta Service måste ha en eloge för servicen tycker jag och Anovo borde ta en titt på hur Delta Service sköter sitt jobb.
     
  8. Zablar

    Zablar Infant Droid Medlem

    Joined:
    Apr 18, 2010
    Messages:
    11
    Likes Received:
    1

    MINA ENHETER

    Jag fick skicka in min lur pga att jag lyckades spräcka glaset. Tog mig 3 veckor innan jag fick igen den. Var iofs 1,5 vecka före jul detta hände. Men det tog först 2 dagar innan den ens skickades iväg från Expertbutiken, då till Anovo i Kristinehamn... sen vidare till Anovo i Västerås. Fick prisförslag som jag svarade ja på så snart det gick och sen så fick dom beställa hem displayen... Som sagt... det gick allt annat än smidigt...
     
  9. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Joined:
    Oct 11, 2010
    Messages:
    632
    Likes Received:
    13

    MINA ENHETER

    Lämna in till Anovo säger ju allt :ehm:
     
  10. Hasse_s

    Hasse_s Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 22, 2010
    Messages:
    117
    Likes Received:
    6

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka mobilen idag :) det gick snabbt men det hade sin nackdel. De hade uppdaterat mobilen så att jag fått produkt kod XEE så nu får jag vänta för att ta del av nya 2.2.1 :(
     
  11. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Joined:
    Oct 11, 2010
    Messages:
    632
    Likes Received:
    13

    MINA ENHETER

    Hade du den andra produkt koden innan? Synd, fast du kanske fick 3-knapps kombo som jag fick och det blev jag glad för?!