Problem: Servicebehov och återställning till Kiesesvänlig gb

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av ezzet, 29 jun 2012.

1. ezzet

ezzet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade noten rootad på 2.3.6 men upptäckte inte att lysdioden hade startats och den hade legat på i ett flertal timmar och överhettat kretskortet.
    Felen som uppstått är bland annat att den pendlar mellan synkronisering och laddning trots att ingen kabel är i.
    Tänkte lämna in mobilen på service men tänkte återställa den så långt orginal som möjligt först för att röja alla spår av custom rom etc.

Detta noterade jag när mobilen var ny innan rom & root.
    N7000XXLB2
    2.6.35.7-N7000XXLC1-CL1003701
    se.infra@SEP-53 #2

Har försökt hitta en GB stockrom för Sverige som Kies känner igen men inte lyckats hitta den rätta men kies säger bara "Din enhet stöder inte programvaruuppgradering via Kies"

Min engelska är ett handikapp för att t.ex söka på xda.

Har försökt söka på forumet så gott jag kunnat så jag ber verkligen om ursäkt om det skulle bli en dubbel tråd.

Tacksam för hjälp i rätt riktning.

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Glöm Kies, bara flasha en stock-rom med pc odin och sen är den färdig att skickas in på service, så vida du inte har ökat binary counter.

Och då är det bara att välja en stock-rom här i från, jag hade väl tagit en som det står nordic countries på. Lika bra att ta ICS, de kommer att uppgradera till ICS på service oavsett.

3. ezzet

ezzet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okey tack, så det är altså inte möjligt att gå tillbaka till kies vänlig rom.

4. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag vet inte vilken som är kiesvänlig och inte, men jag ser inte behovet för att den ska vara det.