Serviceställen / kostnad för att byta glas?

Diskussion i 'Xperia neo' startad av Beelzebub, 16 nov 2011.

1. Beelzebub

Beelzebub Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

EDIT: Ljusstyrkan beror visst på nån ny uppdatering som automatiskt justerar ljusstyrkan beroende på omgivningen..

Mobilen for i backen när jag skulle ha upp den ur fickan och med min tur blev det förstås en jäkla massa sprickor i glaset framför skärmen. Själva skärmen tycks vara oskadad, bilden ser perfekt ut och touchen funkar fortfarande.

Undrar vart jag kan vända mig för att få glaset bytt och ungefär vilket pris man kan förvänta sig?

Last edited: 7 feb 2012
  2. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Lite över 1000 kr om du ska lämna in den, men om du gör det själv så kommer det gå på ca 200 kr.

3. Beelzebub

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag antar att om jag lämnar in telefonen byter de hela displayen och inte bara glaset? Sitter någon på mer information om att göra bytet själv, var man kan köpa glas och om det finns nån guide för hur man gör bytet?

4. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Beelzebub gillar detta.
  5. Beelzebub

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar! Var lite osäker på vad det jag behövde hette, om det var LCD-display/Touchscreen-display eller helt enkelt skal med glas.

6. chuck norris

chuck norris Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Last edited: 16 nov 2011
    Beelzebub gillar detta.
  7. Beelzebub

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såg faktiskt rätt enkelt ut, ska faktiskt ge det ett försök och återkommer om nån vecka med hur det gick :)

8. kungensbror

kungensbror Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Är det lika enkelt att byta ut skalet? Har lyckats få sprickor i mitt... :(

9. Beelzebub

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@ kungensbror: Ska du byta fronten kan det bli meckigt då du isf måste flytta touchscreenen från gamla fronten till nya.

Har bytt touch screenen nu, den enda kontakten som finns är inkopplad och såvitt jag kan se är allt som det ska. Men tyvärr funkar inte touchen överhuvudtaget när jag startar mobilen. Nån som vet vad som kan blivit fel? :/

10. Beelzebub

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var idag och hämtade mobilen hos lagamobilen här i Malmö. De tog 1200 för byte av touchscreenen och tog samtidigt en titt på glaset jag hade beställt från MyTrendyPhone men inte kunnat få att fungera. Uppenbarligen finns det åtminstone två modeller av touchscreens till Neon och jag hade fått en modell som inte fungerade med moderkortet på min Neo, kommer kontakta MyTrendyPhone och försöka få pengarna tillbaka då det inte någonstans framgick att glaset inte passade till alla Neos.

Vad gäller bytet som lagamobil genomförde ser det ganska bra ut, är dock något tveksam då det känns som att jag förlorat ljusstyrka på mobilen efter bytet, om det inte är nån bugg med senaste OTA uppdateringen som låg o väntade..