SF Anytime lanserar Video on Demand på Samsung Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av RikardX, 25 jun 2011.

1. RikardX

RikardX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enligt Newsdesk kommer hyrfilm från SF att funka på Galay tab 10.1

"Video on Demand (hyrfilm på nätet) har på senare tid fått ett ökat genomslag och SF Anytime satsar därför på att utöka sitt tjänsteutbud för att på så sätt nå en bredare publik. Genom att nu skapa ytterligare en mediakanal med surfplattor, stärker SF Anytime sin position på VOD-marknaden. När Samsungs Galaxy Tab 10.1, kommer till butikerna den 29 juni kommer appen att finnas förinstallerad tillsammans med 9 stycken andra appar från Bonnier."

Neon Stingray - SF Anytime lanserar Video on Demand på Samsung Galaxy Tab 10.1 - Mynewsdesk

Bifogade filer:

2. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Roligt att man kommer att hyra film via en padda, men varför skicka med dem förinstallerade. Detta betyder förmodligen att de icke kommer att kunna av installeras. Sedan nio appar från bonnier det känns som bloatware.

3. RikardX

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra fråga, min uppfattning är att man kommer kunna avinstallera dem men jag kan kolla upp det och återkomma i ämnet. Anledningen till att det kommer förinstallerade är att man kommer att få ett gäng "prova på koder" gratis för att locka nya användare till tjänsterna.

4. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Last edited: 25 jun 2011
  5. RikardX

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Fungerar och ser riktigt bra ut. Behåll det snygga och enkla utseendet,* Less is more.

- Större utbud. Och möjlighet till månads prenumeration eller att man kan köpa tex 5 filmer i stöten till ett reducerat pris.
    - Skulle vilka att det stod om det finns svensk text eller inte till filmen.*Men kanske är så att det är svenska text till alla filmer.
    - Filmer man har sett/hyrt ska stanna kvar under "mina filmer" så man kan hålla reda på vilka man sett och inte. Plus att man ser betyg som jag har satt
    - Högre bildkvalite. Bilden är riktigt bra redan men kan alltid bli bättre.

-Kontrollerna som man har då man ser en film* med sök/text/kvalité borde byta plats eller göras större. Då man tex vill spola så är det lätt att man kommer åt honeycombs actionbar* med hemknapp, klocka osv. En plats vore kanske vertikalt efter högra sidan av skärmen så man kan styra endast med höger tumme upp om man håller i plattan.

Och satsa på bra flyt, så lägg inte till massa onödiga grejer som gör att appen blir seg.