Jag sitter själv i samma sits just nu, Spica för 1999:- (med
Comviq kontant) eller Wildfire för ~2600:-. (Har en budget på max 3000:-)
Jag är fundersam över hur pass många apps som inte kommer finnas till WF pga upplösningen då jag älskar att leta och testa nya apps och spel (har en iPod touch och gör det ofta på den).
Rent utseendemässigt så tycker jag WF vinner överlägset, både yttre utseende och med sense UI. Men Spica har bättre CPU, 3D acceleration(eller? inte helt säker på det), och bättre upplösning så fler apps fungerar.
Jag har just nu en SE W395 mobil och har aldrig använt något annat än min iPod touch 2g när det kommer till handhållna enheter med "riktigt" operativsystem.
Jag kommer nog använda telefonen mest till att köra MSN/ICQ/Facebook på utöver att ringa och sms'a. Givetvis leka med massa apps och spela några spel då och då på bussen eller tåget.
Jag skulle helst vilja ha WF men är orolig över vad för apps och spel som kommer fungera och flyta på, eller oroar jag mig bara i onödan? Kommer flera apps med tiden komma till 240x320?
Tilläggas bör väl att jag kommer ha denna mobil i säkerligen minst 1½-2 år så länge den håller.
Var inte säker på om jag skulle skapa en ny tråd eller "sno" denna eftersom valet av mobiler var samma, men hoppas det går bra ändå

.
Ack och ve, det blev ett ganska långt första inlägg, men hoppas några orkar läsa det

Click to expand...