Problem: SGS bootar inte. Fastnar vid första "galaxy s"-bilden

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av pitchf0rk, 9 jan 2012.

1. pitchf0rk

pitchf0rk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag probleeeem, Hjääälp!!

så här ligger det till....

Jag kommer hem från jobbet, sätter mig i soffan å slår på wifin på mobilen. Wifin slår på...men plötsligt dör täckningen helt. Jag tänker va fan nu då!?!? Å startar om mobilen i hopp om att den bara har fått något frispel.

Men nu bootar den inte alls. Den startar och "Galaxy S gt-i9000" kommer upp sen blir det svart.

Har provat att starta den i recovery-mode å det funkar fint. Har även provat att trycka i laddarn å den tar emot laddning.

Det enda jag kan komma på att jag har gjort under dagen. Dock inte gjort några ändringar vad jag vet. Är att jag laddade hem Spoofwf (lr vad det heter). Nått för att fixa så att Kies känner av telefonen.
    Men inte kan det har fukkat upp luren så?!?

Kan åxå säga att den kör någon gamal Darkys 7.1 lr något tror jag. Var så längesedan jag höll på med detta. Kommer inte ihåg riktigt...sorry :)

Någon vänlig själ som har något tips? lr är det bara att blåsa hela luren?
    har ju givetvis inte gjort någon backup (för det där händer ju aldrig mig...)

Tack på förhand!

2. pitchf0rk

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fixat!

3. Atyne

Atyne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nämnligen fått exakt samma problem som dig, hur gjorde du för att få igång den igen?

4. pitchf0rk

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag pillade med några olika kernels och romar. Fick d aldrig riktigt som jag ville. Så flashade in senaste svenska stock-rommen via Odin. Så nu är det liv i gamle bettan igen!

5. qyllaz

qyllaz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har samma problem. hur löser man den? har aldrig flashat eller gjort något annat med telefonen. jag bytte batteriet och då dök problemet upp. har bytt tillbaka batteriet men utan att det hjälpt.
    jag kommer till första galaxy s gt.....sen verkar den starta om igen och samma bild visas igen, sen omstart osv osv hela tiden som repeat......:( vad ska man göra??? snälla hjälp någon

6. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tryck in (och håll) Volym upp + hem-knappen och tryck på tryck på power. Då ska du komma in i recovery mode. Där kan du kanske göra en fabriksåterställning. Det hjälpte mig en gång när telefonen vägrade starta.