SGS En riktigt strömslukare!

Discussion in 'Galaxy S' started by Virreo, Jul 5, 2010.

1. Virreo

Virreo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det bara jag som upplever att min SGS slukar ström. Jag är glad om jag slipper ladda den 1 gång om dagen.

Visserligen har jag ständig synk på mail, kalender och FB män ändå...

Hur upplever ni saken?

2. Virreo

Virreo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tidig morgon.... rubriken ska vara -t

3. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu har jag ingen SGS, men utan att veta hur mycket du aktivt använder den, hur länge du har skärmen tänd, lyssnar på musik, hur ofta du ställt in att tex FB och andra apps ska synka mm så är det omöjligt att avgöra om SGS drar "mycket" ström eller inte. Min Hero med en custom rom drar knappt någon ström alls om jag inte aktivt använder den, men normalt så har jag mellan 10-30% batteri kvar efter en dag (7-23).

4. AmigaRulez

AmigaRulez Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har märkt att vissa appar triggar att WLAN och GPS startas ofta. Samt många appar jag inte använde låg och körde i bakgrunden.

Efter att rensat ut de appar jag inte använde och hittat alternativ till de som startade GPS titt och tätt så har jag nu helt ok batteritid.

Bland annat Fancy Weather Widget (tror jag den hette) startade GPS även om den inte fanns på något hemskärm vilket jag tycker är grymt osnyggt.
    Generellt känns det som en del appar är för aggresivt skrivna oxå.

Sedan har jag lagt in AutoKill på appar jag använder sällan/ej behöver ha i minnet för snabbstart.

5. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det inte skärmen som är den stora boven? Min håller ganska länge bara jag inte använder skärmen (och hur lätt är det? hehehe).

6. droidwi

droidwi Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag inte missminner mig skall denna skärm dra mindre än AMOLED. Jag tror den skall dra mindre än tex Desire eller Iphone.

7. Virreo

Virreo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag jämför med min Iphone som jag hade tidigare så tycker jag nog att Iphonen klarade sig bättre...tyvärr.

Förhoppningsvis kanske någon av av de kommande FW uppdateringarna tweeka telefonen till att bli lite mer strömsnål.

Annars blir det tillbaka 80-talet och skaffa två batterier :(

8. sniff

sniff Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

tror att det beror väldigt mycket på vad du synkar. facebook kommer det väl ganska duktigt med uppdateringar på så den kan nog dra lite.

tycker själv att jag klarar mig ca 1½ dag mellan laddningarna, men det beror lite på. på vardagar så synkar jag även min jobbmail så då blir det väl ungefär en dag per laddning.

9. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Jag tycker att den håller längre än min gamla i i7500 i varje fall. Men visst drar det ström om man använder den. De stora bovarna är med all sannolikhet skärmen och kommunikation över 3G.

10. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ju väldigt svårt att säga så mycket om batteritiden när man inte vet hur folk använder telefonen.

Själv laddar jag den ungefär varannan dag. Det som påverkar mest för mig är när jag samtalar med folk i flera timmar. I övrigt använder jag det mesta i telefonen och har aktiv synk igång för allt jag använder, fast inget enskilt användningsområde har varit i något höganvändande de senaste dagarna.

11. asimov

asimov Youth Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag upplever att den håller mycket längre än min gamla Galaxy. Kör ungefär samma apps som tidigare.

12. spanga

spanga Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

super amoled sas dra "upp till 20% mindre energi i vissa förutsättningar". Mao behöver inte skillnaden vara så stor i normalt användande.

Själv tycker jag att batteritiden är sämre än Desire - med samma synkinställningar/program.

13. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Har haft min igång i 19 timmar och har fortfarande 74% batteri :) . laddar min varannan dag typ och tycker fortfarande att ja leker mycket med den. Varannan dag (natt blir det laddning för mej. jag installerade dolphin hd browser den går att stänga ner när man inte vill använda den. gps har jag inte använt särskilt ofta. synk mot endast fb. då jag tycker telefonen är snabb nog att browsa på för att logga in på mitt hotmail konto ändå.
    kollar jag var det gått åt mest ström så är det batteri viloläge haha.

14. calm

calm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jämför jag med Galaxyn tycker jag Galaxy S klarar sig bättre.
    Det är framför allt skärmen som drar (enl batteriindikatorn under About), den tar 69% av batteriåtgången.
    Jag behöver ladda den max en gång om dagen, medan Galaxyn var jag tvungen att ladda minst en gång om dagen.

15. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanske det.. Men min förbrukningsstatistik visar att skärmen tar merparten av batteriet iaf.

16. ezgenesis

ezgenesis Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade problem med att jag bara fick 7-10 timmar ur den... Men sedan jag börjat sätta ner den i 2g läge så får jag mellan 40-50 timmar ur en laddning... Synkar 2 mail/kalendrar och lite annat... Släpper lös den på 3g om jag ska göra något mer bandbredds krävande som att streama media, tar ca: 5 sek att sätta om nätet...

GPSen slukar också en del, men använder den som oftast i bilen med laddare till förfogan...

17. ducken

ducken Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns det någon app där man på nåt enkelt sätt kan bara trycka på en knapp så går telefonen över i 3G-läge? Menar så man slipper gå in i inställningarna och söka efter 3G-nät varje gång.

18. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Konstigt att folk upplever att den slukar mycket batteri på 3G-nätet. Jag har Tre som operatör så jag har inget GSM-nät att tillgå och dessutom har jag inte perfekt täckning här vid sommarhuset. Trots det klarar jag mig ca två dygn på batteriet vid "normalanvändande" hemma.

19. spanga

spanga Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, bara genvägar till inställningarna för 2G.

20. ezgenesis

ezgenesis Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade du G9 batteriet?