sgs,optimus black,ace

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av kiwi11, 11 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. kiwi11

kiwi11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hellu, ska köpa ny telefon och har kollat in dessa:

Samsung galaxy S
    LG optimus black
    Galaxy Ace

Spelar,lyssnar på musik och skriver sms är väl egentligen de mesta jag gör med min mobil, surfar lite men bara hemma på nätverket..
    Så vilken är bäst (om man bortser från skärmen)

2. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Av de tre du nämnt hade jag skippat Ace. Frugan har haft en sådan (vi har den iofs kvar) men gillade den inte. Dessutom lite buggig och saknar t.ex. haptic feedback och en del andra saker. Dessutom dålig skärmupplösning och även om du inte tycker att vi behöver skriva om skärmen så måste jag ändå påpeka att den är ganska dålig på Ace. T.ex. när man scrollar så hänger inte texten med utan blir bara en "gröt".

Hur det är med LG:n vet jag inte men jag har själv haft en SGS som jag verkligen gillade. Funkade alltid och det finns alltid en massa extra roms att tanka in och den är lätt att roota. Massor med kunskap här på forumet gör ju inte saken sämre om man behöver hjälp :)

Kolla blocket.se och se om du kan hitta någon beggad. Jag har hittat ett par stycken där. Bl.a. till mej själv, en till min dotter och en till hennes kompis.

3. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag tror nog mest på SGS om jag ska vara ärlig. Tycker inte att LG riktigt kommit med i matchen än.
    SGS är ju fortfarande en bra lur :) skulle nog tro att den är bättre till spel än LG:n.

LG
    +väldigt ljusstark skärm som kan vara bra i solljus
    +LED blixt
    -2.2 och antagligen så är 2.3 långt borta om man inte kör custom rom

SGS
    +Fortfarande bra processor och GPU
    +Amoled
    +2.3
    -Ej kamerablixt
    Även ett litet + att du kan hitta denna begagnad

ACE har jag haft som extra telefon och tyckte den fungera fint men ja den har ju sina problem i och med att det är en lite budgetlur, men 2.3 är ju på väg till den så kan bli en riktigt bra lur
    +LED blixt
    +Nätt form
    -Ganska låg skärmupplösning
    -Ganska medelmåttlig CPU och GPU så inte så bra till mer krävande spel än typ angry birds

Förlåt att jag tog upp skärmarna :P

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.