Jo, det är som så att min SGS blev stulen för ett par veckor sedan, och väntar på en ny genom försäkringen. Nu till saken. Jag får byta ut den mot en annan mobil om jag vill, så jag kan plocka ut en Desire HD, eller en Desire Z om jag vill. Hade en HTC Desire innan som jag trivdes med. Är inte så insatt i Desire HD, men vilka fördelar har den gentemot SGS? Jag menar, den är ju ändå +40Gram tyngre, och jag tycker SGSen var underbar för den var så lätt och smidig. Vad skulle ni göra? Skulle ni byta?
Iofs, kan ju alltid byta Desire HDn mot en annan SGS om jag skulle vara missnöjd. Finns säkerligen någon här på forumet som skulle ställa upp.
hade bytt alla dagar veckan, men ångrar du dig pma mig först så åker jag och byter min SGS mot din HD
Tycker inte DHD ger någon WOW känsla, skärmen må vara större men det betyder inte att den skulle vara bättre fortfarande vi som sitter på S-Amoled. Läser man vidare i specs så saknar den fortfarande stöd för divx/xvid ur kartongen. Min SGS tar redan mycket plats i fickan. Ska bli kul att höra hur de löst batteritiden, folk här klagar redan på att de får ut lite med sgs.
Tycker min vanliga desire är klumpigt tung, hd är ju ännu tyngre. Enda anledningen jag kan se skulle vara för bättre upplösning (ingen pentile matrix) eller kamerablixten
Desire är riktigt tung och klumpig jämfört med SGS när man väl håller i båda. Siffror säger inte allt. Men helt rätt, du lär kunna byta din DHD mot en SGS väldigt lätt om du blir missnöjd
Jo, hade som sagt en Desire och en SGS samtidigt. Skiljer 20 gram mellan dessa, och det är mycket när man väl håller i dem. Och Desire HD är ju ännu tyngre. Så, om det finns någon som har en FÖRSÄKRAD SGS, (Desire HDn kommer bli försäkrad) som eventuellt är intresserad utav ett byte i slutet av oktober, om jag skulle bli missnöjd kan ju höra av sig. Då blir det byte rakt av, inga pengar mellan. Förutsatt att din SGS är i bra skick.
Det bästa är att läsa på och avgöra vad du själv tycker är viktigt hos en telefon. Själv skulle jag inte byta. Den är större men framförallt mycket tyngre. Som andra har sagt känns vanliga Desire påtagligt tyngre än SGS och den är ändå bara 17 gram tyngre. Desire HD är hela 29 gram tyngre än Desire, vilket gör 46 gram mot SGS. Sedan känns det som Desire HD riskerar få en riktigt dålig batteritid. Den har mycket större skärm än Desire men ett klenare batteri (endast 1230 mAh). Personligen föredrar jag också Super AMOLED framför SLCD så det är ett ganska lätt val i slutändan för min del. Men som sagt betyder det inte att du tycker likadant som jag.
Jag har en Galaxy S som knappt är använd, just nu ligger den i kartong, så om du får för dig att du vill ha tillbaka galaxy s så skriv till mig, [email protected]
Det enda jag kan se som en fördel med DHD jämfört med SGS är android uppdateringar. Dvs att DHD troligen kommer få uppdateringar snabbare än SGS. Men bryr man sig inte om det tycker jag SGS e den bättre telefonen i mer eller mindre alla lägen.