SGS2 32Gb

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Oldskool, 13 apr 2011.

1. Oldskool

Oldskool Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Hej! Jag sitter just nu på en HTC Hero och är jättesugen på att uppgradera till SGS2. En sak som jag undrar är, när kommer det en version med 32Gb lagring ? Jag har läst att det skall finnas / komma en sådan modell, men de svenska återförsäljarna verkar ju ha upp en med 16 Gb.

Sedan funderar jag också på det här med abonnemang. Just nu har jag Telenor, men de har för dålig täckning där jag bor, så jag tänkte gå över till Telia. Vilken sorts abonnemang borde jag teckna ? Visst räcker det med 1Gb per månad, och 6Gbit/s anslutning, eller borde jag skaffa något kraftigare ?

Sedan funderar jag även på att passa på att köpa ett hölster; Jag hade tänkt ha den här telefonen under en längre tid. Hur gör ni andra, köper ni med hölster eller ? (Som man fästa i bältet..) För den är väl för stor för att ha i fickan.. Också håller den längre..

2. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det finns i dagsläget ingen info när eller om 32Gb versionen kommer till oss, men förhoppningsvis så dyker den upp kort efter att 16Gb versionen lanserats i början på maj.

Nu vet jag inte hur gammal du är så ta inte detta på fel sätt, men jag tycker det är väldigt "gubbigt" att springa omkring med mobilen i något hölster fastsatt i skärpet på byxorna... har ju tusen ggr. hellre isåfall en läderficka/jellyskal runt mobilen för att skydda den. Jag har SGS i fickan utan problem i "normala" byxor. Men visst har du små fickor på tajta jeans så kanske det är värre...

Jag har i dagsläget Telias 1Gb abb. och det har funkat bra för mig hitills trots spotify o lite youtube (youtube drar en hel del data) men annars klarar man säg rätt bra inkl. pushsynk av gmail och diverse andra saker. Annars är det databonnemanget för 199:- som gäller... lite dyrt om man nu inte måste ha 10Gb data och lite högre hastighet.

Last edited: 13 apr 2011
  3. Oldskool

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Tack för infon!

Det blir nog ett vanligt 1Gb abonnemang.
    Jag väntar upp till en vecka efter säljstart, har det inte annonserats någon 32Gb version då, så köper jag 16Gb.
    Jag är visserligen ingen tonåring längre men skippar nog hölstret. Jag får se om jag tar något läderfodral eller liknande. Jag får nog plats med den i brallan eller kavajen trots allt.

4. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Så länge man konsumerar "normalt" med data så räcker 1Gb. långt.

Det lär dyka upp diverse olika fodral att välja imellan när telefonen börjar säljas. Ännu mera av dessa olika fodral kommer man ju att hitta via olika nätbutiker beroende på vad du vill ha och hur pedantisk du är med telefonen. Personligen har jag som sagt hellre en sån där liten smidig läderficka eller "strumpa" som är av mjukt läder/tyg och relativt tunn att stoppa i innerfickan eller dylikt än att ha ett stort gummiskal på telefonen eller hölster...

Jag skulle naturligtvis hellre ta 32Gb versionen av SGS2 men orkar inte vänta hur länge som helst på att den ska dyka upp... när SGS släpptes så såldes i Sverige bara 8Gb versionen medan 16Gb versionen såldes i diverse andra länder.

5. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Olika sorters gummiskal går bort för mig.
    Min N900 som jag har nu hade jag i ett skinnfodral..
    Ett tag i början hade jag den i en geekväska i bältet.
    Men jag är snart 40 så jag är inte så brydd hur de ser ut längre heh..

Kommer 32 gig i samma veva tar jag självklar den.
    Har inte Spotify och har ofta en massa serier å annat o mobilen som tar plats.
    32 gigs minneskort blir de nog att beställa.
    De är väl inte så dyra numera

Edit
    De enda jag funderar på är om ja ska ha nått skärmskydd men jag har alltid kört utan .
    Gillar inte att känslan sabbas heh.

6. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

det blir tpu skal för min del alt. samsungs batteriskal, tpu är kanon, när jag sålt mina mobiler så har dom sett som nya ut och överpedantisk kan jag inte kalla mig men screenguard och tpu skal sitter på. nu iof när samsung har en docka till sgs2 så får jag se.

Oldskool gillar detta.
  7. Oldskool

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Läste lite om det där med TPU-skal.. Det verkar ju faktiskt vara en jättebra variant, den förändrar utseende och storlek minimalt men ger ändå en skyddande yta.

8. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tycker ändå det blir "lite" negativt när man som jag har mobilen i fickan om man har skal på den... och skärmen låter jag vara som den är... tycker känslan försvinner med dessa påklistrade skärmskydd. Jag byter tfn. minst 1 gång per år och oftast säljer jag mina tidigare billigt alternativt ger bort så jag har inget behov av att den ska se ny ut.

Hade iPhone 3G/3GS tidigare och där var det värre... dvs. kvalitén på enheten var inte sådär jättebra så den såg mycket sliten ut speciellt kring a-märket på baksidan och metallisten runt telefonen...

9. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

ngetivt hur menar du då? jag körde vanliga desire med tpu och Lg o2x med tpu och jag gillar att telefonen blir mindre "glidig" och en telefon som sgs2 kommer det nog inte bli så stor skillnad sizewise.
    du har helt rätt i att iphone blir att se skit ut nästan omgående vilket junk

10. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det jag menar med negativt är att med dessa skal så är det svårare att få ner skiten i fickan... iaf. vad jag sett... även om storleken inte ökas nämnvärt... jag föredrar ju att ha telefon/erna i fickan/orna :D

11. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

ahh då är jag med vad du menar och det är precis vad jag är ute efter ;)
    kör chinos och vill ogärna att luren glider ur fickorna så det är perfekt. men har iof inga problem när jag kör jeans, tpu är absolut inte lika "sticky" som de gamla silikonskalen

12. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ok, jag får väl testa ett tpu skal o se hur det fungerar... de kostar väl inte så mycket eller?

13. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

14. NaxoS

NaxoS Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Så här står det på Prisjakts info:

Internt lagringsutrymme 16 384 MB (Kommer även i 32GB)

Så vem som än har skrivit det, tycks ju veta att den kommer i 32gb.

15. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 389

MINA ENHETER

Här funns ett bra kort du kan ta en titt på :)

http://www.amazon.co.uk/dp/B004BR2ZTM/?tag=swedroid-21

moparlinke gillar detta.
  16. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Lite dyrt ?.....

17. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 389

MINA ENHETER

740 kr för 32 gb och det är class 10 :) billigt! :)

18. ufolk

ufolk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Undrar om någon jämfört snabbheten på olika microSD kort i samma lur...?

Är det verkligen någon "mätbar" skillnad på ett class 2 kort jämfört med class 10?

Självklart säger ju siffrorna att snabbheten borde vara bättre på 10 än 2 men VAD blir egentligen skillnaden i telefonen? Har det inte bara med överföring när man ska flytta bilder till datorn att göra?

Tycker det borde räcka med ett class 2 kort för de är ju faktiskt billigast... :money:

19. HugSeal

HugSeal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det kan göra skillnad vid fototagning och högupplöst film. Och om något somligger på minneskortet kräver högre bandbredd(spel kanske?) så är det vettigt att ge den det.

20. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Vet inte hur mycket skillnad hastigheten gör vid användning av telefonen. Det som måste ta mest kraft är väl antagligen 1080p-inspelning, skulle jag gissa. Enligt GSMArena.com (tror jag) går det ungefär 100MB per minuts inspelning, så det borde inte vara en begränsning för kortets kvalité. Huruvida kortets hastighet kan påverka tiden från stillbild till stillbild (dvs hur snabbt man kan ta nästa bild) vet jag inte, i och för sig.

Däremot kommer jag antagligen skaffa ett Class 10-kort i alla fall, eftersom jag kommer vilja slänga in rätt mycket filmer och skit från datorn, och det är alltid lika frustrerande när man håller på. Det kan också påverka lite när man överför saker (framför allt videoklipp och bilder) till datorn, men inte alls lika mycket (det är skrivhastigheten på kortet som ändras mest, vad jag har förstått).

Här är en kort recension av Lexars 32GB-kort Class 10.

Finns att köpa för cirka 640 kronor på Amazon (Priser ändras ganska ofta - just nu £62,49 men låg på £68,49 häromda'n. För några veckor se'n var den nere på £59,90 eller nå't.)
    Priserna på Prisjakt variera lite, men ligger just nu under 640 kronor. Tyvärr finns den inte i lager där just nu.

Last edited: 19 apr 2011