Problem: SGS2 + android 2.3.3/2.3.5 - kan inte svara på samtal?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av DasBoot, 16 okt 2011.

1. DasBoot

DasBoot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ok, börjar bli smått irriterad på mitt nya inköp. Min gamla desire är död och köpte därför en sgs2. Kan dock inte svara på samtal? Kan inte heller "neka dem". Funkar dock att skicka sms nekning. Vad fan är problemet? Är lagom irriterad att ha en lur som service tekniker och inte kunna svara på samtal....

2. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    På vilket sätt fösöker du svara? Handsfree, trycka svara, dra svarsknappen till sidan.....

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. DasBoot

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Dra svarsknappen åt sidan.
    Fan mobilen är ett jävla skämt, alarmen funkar ju som ett lotteri också. Hade aldrig problem med min desire när jag hade taskkiller och valde att klockan aldrig skulle stängas av, nu så är det som ett lotteri om det funkar.

4. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Den här telefonen behöver du VERKLIGEN inte taskkiller till, du har ju till och med en app i telefonen för att se vilka appar som ligger och drar cpu.
    avinstallera taskkiller omgående och se om det inte löser dina problem.

5. DasBoot

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Problemet kvarstår med samtal och nu så verkar "tangentbordet" att hänga sig i den och hoppar inte igång utan en omstart. Alarmen funkar heller inte, så fick ladda ner en app och den funkar som tur var.

Sen är batteriet så sjukt jävla dåligt i den? Visste att det var dåligt, men tog den ur laddaren 06:00 och 07:25 så hade jag 51% kvar av batteriet. Inga synkroniseringar/uppdateringar. Stoppa den i fickan, skicka ett mail och sedan låg den i fickan igen. Ska det vara så dåligt, mobilen är 7dagar gammalt och min 1.5år gamla desire hade ju fan 5gånger så bra batteri....

Ska en mobil för 5000:- vara så sjukt buggig? Trodde att jag gjorde ett säker köp när den funnits på marknaden så pass länge.....

6. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Det är ganska stora fel på din lur skulle jag tro!
    Prova en fabriksåterställning och hjälper inte det lämna tillbaka den.. prova då om du kan doa den så får du kanske en ny direkt

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

7. DasBoot

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Så körde om telefonen och installera om alla appar/widgets så nu funkar allt som det ska. Bra batteri och inga låsningar eller liknande längre. Så är nu en nöjd sgs2 ägare....

8. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER