SGS2 gick sönder, vad ska jag skaffa?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av mixchemical, 14 feb 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. mixchemical

mixchemical Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj!

Hade en olycka när jag åkte hem från jobbet vilket slutade med en spräckt skärm på min SGS2 som jag har haft ett tag nu, underbar mobil för den delen.

Däremot har jag haft den modellen sedan den kom ut 2011, nu har det ju kommit en massa andra godbitar och en del är på väg.

Så vad har ni för råd till mig? Helst ett powerhouse, likt SGS2 alltså ingen Xperia mini eller liknande, gärna en redig skärm på 4" eller mer.

Sen, jag läste att det ryktades om en uppgraderad version av galaxy nexus snart, är det något som har bekräftats? Känns dumt att ev köpa en sådan om den ska uppgraderas snart.

Tack på förhand!

2. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

<---

3. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Om du ska köpa en nu hade jag sagt Galaxy Nexus. Men om du tänker vänta så ryktas det ju om en uppdaterad Nexus som sagt, sedan ska väl SGS3 komma snart om jag inte missminner mig?

4. mixchemical

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hm ja, tack för det inte så informativa svaret.

Jo, precis. Alltså jag sitter nu på min reservlur, HTC Legend, inget mega brottom men vore skönt med en ordentlig lur igen.

Fast SGS3 eller vad den nu kommer heta lär väl släppas i sommar, som 2'an, vilket är lite långt tid att vänta tror jag

5. D_Odell

D_Odell Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan verkligen rekommendera Note. Göom du vill ha en redig skärm så är det en riktigt bra lur...

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

6. mixchemical

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har tittat på den, på internet visserligen, verkar nästan lite FÖR stor, men jag ska gå förbi och ta en titt på den någon dag faktiskt.

Är den kandidat för 4.0 uppgradering också? I och med att den är väl rätt identisk med SGS2 (hårdvara)

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

note är nice som tusan men det är en telefon som inte går att använda på ett vettigt sätt med en hand så det blir lite lätt efterblivet att jobba med.

jag går själv mot en nexus och ska byta upp mig från SGS.... orkar inte vänta på SGS III gud vet hur länge det dröjer...

8. mixchemical

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis, storleken bekymrar mig lite, har som tur är ingen arbetstelefon (än) så detta blir helt och hållet en privatmobil, så den måste ju fungera bra på allt.

Men som sagt, ska testa en note snarast!

Hur är det med Moto RAZR?

9. limpandahlbom

limpandahlbom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har både en GN och en note, båda är toppen mobil er, noten har snuskigt bra battertid och skärmen är helt underbar, tycker inte att den är för stor för en hand, allt beror på storlek av händer och vana (tror jag) Nexusen kör jag privat och la nyss in CM9 i den och måste säga att den känns rappare en stock aromen, har även köpt den lite större batteriet, för min del känns den skönare att hålla i med det batteriet.

Innan nexusen körde jag en S2a och kameran är klart bättre på S2an men annars väljer jag en nexus alla dagar i veckan. :)

Sent from my Galaxy Nexus CM9 using Tapatalk

10. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

moto razr har ju en hel del klagomål på skärmen och kameran.. sen tycker jag personligen sen känns helt åt helvete oskön att hålla i....

Jag är sjukt taggad på SGS III eller kanske tom någon nyare motorola nu när google ligger bakom sparkar.. droid 4 vore guld för mig som gillar riktiga tbord.. Men samtidigt..svårt att slå vanilla android ;)

11. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Du vill inte sälja den trasiga till mig för en billig peng, om det bara är skärmen som är kass?

On topic: Nexusen är en riktigt skön telefon och jag tror inte att du blir besviken om du köper en, de nya lurarna som är på gång lär man ju få vänta på i åtminstone ett par månader...

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

12. mixchemical

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hört att batteritiden i nexus'n ska vara riktigt dålig, förbättrar CM9 det exempelvis? Vet att jag fick ut bra mycket mer användning med ROM'ar på min SGS2.

Kameran däremot, tycker det inte var så enorm skillnad så jag skulle välja SGS2 bara för det, som sagt, det är ju en mobilkamera :P den gör sitt jobb!

Hm, har bara läst bra om den, har du några matnyttiga länkar?

Jo, det är ju lite dilemmat, jag har inte tålamod eller psyket att använda min legend till sommaren men jag vill inte skaffa en mobil som blir ersatt om ett halvår heller!

13. mixchemical

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Öppnade hela grejen och ja, det var tyvärr inte bara skärmen utan även en hel del komponenter som blev skadade utifrån det jag såg, har tyvärr redan kastat allt :/

Jo precis, det är väl hur länge jag känner att jag kan vänta, men att vänta till MWC kanske är ett smart val!

14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

its just money... go for it! ;) är det knapert när nytt kommer kan man alltid hora ihop det sista bakom konsum :D

15. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Tack själv för en nyskapande och spännande tråd som inte behandlar samma ämne som tio andra trådar bara på förstasidan.

16. mixchemical

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Absolut ingen fara. Som tur är så har vi alla olika behov och jag vill inte kluttra upp andra trådar med mina personliga behov och frågor.

Har du inget vettigt att tillföra är du välkommen att tillföra bättre saker i andra trådar.:)

17. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Ser ingen frågeställning i denna tråd som är unik för dig (du har knappast särskilt unika behov med "en snabb telefon med 4"+ skärm"), samma sak har diskuterats många gånger.

Du har rätt i att jag borde sluta läsa denna tråd dock :)

18. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

galaxy s2 hd som kommet snart?

19. mixchemical

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Was? Nu hänger jag förvisso enbart på swedroid men är detta något nytt (såpass att swedroid inte skrivit om det) eller någon äldre nyhet?

Och isåfall, finns det några politliga källor angående release osv?

Av det jag har sett, läst och tittat på, verkar en Galaxy Note vara av intresse....

20. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon: