Fråga: SGS2 på g, lite funderingar

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Xperia Gogo girl, 17 mar 2013.

1. Xperia Gogo girl

Xperia Gogo girl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som rubriken angiver så har jag en SGS2 (ej plus!) under kommande vecka om allt vill sig väl, och som mitt nick antyder så sitter jag i dagsläget på en Xperia Go. Därav byte till ny lur om än 2 år gammal modell.

Jag passade på att köpa till ett nytt batteri oxå, på 2000 mAh, och undrar om någon kan bekräfta att det verkligen ger bättre batteritid?

En fundering kring JB. Jag har fattat det som att JB är släppt till SGS2 och att andra som har matat in den samt föregångaren ICS (som i mitt tycke tyckt är värdelöst) har fått installera om varenda hemdragna app och grejat på som bara den.
    Är det då smartast att jag helt enkelt kör in JB i luren det första jag gör och sedan drar hem appar? Är det nån idé att peta in minneskort innan jag har fixat uppgraderingen? Hur gör jag detta smidigast?

Annat att tänka på ang. SGS2? Jag är inte grön när det gäller androidlurar, bara när det gäller SGS2. :-P

2. JohnnyMann

JohnnyMann Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Uppgradera den direkt,,är den begagnad så kör en fabriksåterställning först, det skall tydligen bli bäst resultat då.

2000 mah ger dig ca 20% mer batteritid, har en själv och är nöjd.

Minneskortet kan du sticka in när som helst!

Xperia Gogo girl gillar detta.
  3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hej!

Som ovanstående säger så kommer du att få bättre batteritid, det är ju Samsungs egna batteri! :)

Vad menar du med "Är det nån idé att peta in minneskort innan jag har fixat uppgraderingen?" ? :) Spelar väl ingen roll antar jag, eller var det nåt speciellt du menade?

Annat att tänka på SGS2 är väl antagligen att du alltid kan vända dig hit till forumet om du har några frågor ;) Det i särklass vanligaste problemet med Galaxy S2 är USB-kontakten som blir dammig/defekt och därför får mobilen att bugga på flera olika sätt, så håll utkik efter det! ;)

Lycka till, hoppas du får en bekymmersfri mobil!

Xperia Gogo girl gillar detta.
  4. Xperia Gogo girl

Xperia Gogo girl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket för svaren! :-)

Ingen fabriksåterställning lär behövas, är en ny mobil. Så då uppgraderar jag luren direkt och fixar resten sen. :-)

Jo detta med minneskort... Läste nånstans att någon fått trubbel med uppgradering pga minneskortet... Låter lite långsökt kan jag tycka, men kände att jag var tvungen att ställa frågan. :-D

Ahaa, om mobilen blir buggig vet jag vad jag ska undersöka först... Bra att veta! :-)

Vilken tur att såna här forum finns! :-)

5. inact_0030

inact_0030 Guest

Om minneskortet har fel, hårdvarufel eller fel i filsystemet eller är allmänt inkompatibelt med just denna lur (kan alltså fungera bra i andra lurar), så kan man få en massa konstiga fel och hängningar som man först inte förstår hänger ihop med minneskortet. Kör först utan kort och lägg till det senare. Vid problem börja alltid med att ta ur minneskortet.