Fråga: SGS4 minneskort passar inte

Discussion in 'Galaxy S4 - Allmänt' started by NoAim, Oct 7, 2013.

1. NoAim

NoAim Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå!

Jag har precis fått min SGS4 och skulle sätta i mitt minenskort, upptäckte då att minneskortet inte låser sig i rätt läge. Det hamnar i ett läge så att bläcken på kortet inte får kontakt med kontakterna i minnesslotten. Trycker jag in kortet och håller det där med mina fingrar så går det bra, men så fort jag släpper kortet så åker det ut en bit och har längre ingen kontakt. Någon annan som har haft detta problem, finns det någon fix för det eller är det bara att lämna in telefonen?

2. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Prova och tryck in det lite till. Ska klicka till och så ska kortet låsas om det är riktigt.
    Gör det inte det så är det nog nåt fel på korthållaren eller så har du råkat sabba den.

3. NoAim

MINA ENHETER

Det klickar till, men efter klicket så åker kortet ut en liten bit till och då hamnar det för långt ut. Så låsfunktionen fungerar som den ska, bara att kortet låser sig för långt ut. :cry:

4. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Kolla så att piggen på sidan av kortet inte är skadad, är ju den som det hakas fast i kortläsaren. Jämför med ett annat kort eller mot en bild på nätet. Antar att det är ett Micro-sd du har? På min telefon så hamnar kanten på kortet i låst läge ungefär i jämnhöjd med hörnet i plasten.

5. NoAim

MINA ENHETER

Det löste sig, det var kontakt problem.
    Jag tog en bit av en ståltråd och böjde till pinnarna i botten av slotten så fungerade det, det fanns ett hål som jag kunde gå in med ståltråden och fixa det :P:):teeth: