Sicken slöhet på Samsung support

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av CiaB, 2 dec 2010.

1. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ringde för exakt 1 vecka sen och felanmälde min mobil och fick förklara vad som hänt + att dom skulle skicka ut en fraktsedel med emballage där jag ska stoppa mobilen och lägga på lådan till deras serviceställe och då jag inget fått än idag så ringde jag upp dom igen, men nää dom har ingen felanmälan fått in från mig sa killen (exakt samma kille jag pratade med sist) så jag tycker det är riktigt dåligt och nu får jag vänta ytterligare tills dom skickat emballaget och jag skickat dom mobilen och sen ska dom laga den............fler som råkat ut för samma "slarv" eller vad man ska kalla det för??

2. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Finns det någon tillverkare som inte beter sig som du nämner? Min Asus netbook har legat i Holland och väntat på en ny fläkt sedan 4:e november. Nu har de bestämt sig för att byta ut den istället men det kunde det inte ske förrän "under nästa vecka" av någon anledning.

Tyvärr är det mer regel än undantag att det går till så här. Men ytterst får vi konsumenter skylla oss själva. Vi kräver låga priser, vilket gör att tillverkarna måste pressa alla kostnader.

3. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Inte samma sak, men jag har absolut upplevt inkompetensen i supporten, inte bara samsungs dock. Men i dagens läge när allt hyrs ut till callcenters går det väl inte att ställa några krav..

4. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Varför skulle det inte gå att ställa krav?

5. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Med det menar jag att det ofta sitter oinsatta människor vid telefonerna som bara följer en mall. Gör man ett sidospår och frågar om lite ovanligare saker har de flesta ingen aning enligt min uppfattning. Det är en annan sak när man vidarebefordras till tekniker som begriper vad jag säger istället för att anta att jag är desillusionerad när jag menar att en omstart inte är lösningen.

6. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G

Huvudet på spiken. Konkurrensen har nästan gått för långt inom elektroniken. Klart som fanken något blir lidande när man stoppar in så komplicerad elektronik i något så litet, kompakt och billigt!

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när småfisar sitter och klagar i trådar att Telia är dyra på ZTE Blade när de begär 1695 kr för den. Vakna upp liksom...

Ni som har GP har ju sett förstasidan idag. Inte många företag som klarar av att visa annat är illröda siffror nuförtiden.

7. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag menade att killen sitter o säger att ingen felanmälan kommit in till dom när jag för 1 vecka sen ringde och felanmälde till samma kille till på köpet, det tycker jag är trist :-(