Sidor laddas om vid minimering

Diskussion i 'Frågor och support' startad av lassekongo, 26 sept 2011.

1. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Oftast, men inte alltid, laddas mina sidor om när jag minimerar min webbläsare och sedan startar upp den igen. Det här gäller både opera mobile och androids egna webbläsare. Jag har kommit fram till att det här händer när webbläsaren försvinner ur min galaxy s's inbyggda task manager med appar som körs. Dock fattar jag inte varför/när webbläsaren försvinner. Det verkar inte spela någon roll om jag trycker på tillbakaknappen eller hemknappen. Ibland försvinner webbläsaren ur min task manager och ibland inte.

Är det någon mer som har samma problem? Alltså att alla sidor måste laddas om när ni multitaskar? Hur löser jag mitt problem?

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

När Android avslutar processer så är det i princip alltid så att den appen som det var längst sen du använde den kastas ut först. Så använder du tillräckligt många appar innan du öppnar browsern igen så kommer den ha kastats ut och får ladda om sidan.

Om du inte behöver använda särskilt många appar emellan så kan det vara så att du har många appar som gör saker i bakgrunden, dessa räknas också som att du använt dem kan man säga när det bestäms vilken process som ska kastas ut för att göra plats.

3. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Ok, kan man förhindra att vissa appar körs i bakgrunden utan att behöva stänga av dem för hand?

4. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Gör de det i onödan så är det ju något fel på dem och du bör felrapportera till utvecklaren. Fixar utvecklaren inte problemet så är det ju bara att avinstallera. Om de däremot körs i bakgrunden för att kunna fylla sin funktion så får du väl fundera på om det är något du behöver, och om inte avinstallera. I en del appar går det ju också att ställa in hur ofta de ska tex hämta ny data i bakgrunden.

Men det kan ju också helt enkelt vara så att du använder många appar mellan dina användningar av browsern och då fungerar Android som det är tänkt.

5. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag får väl kolla igenom listan och se vad jag inte behöver. Det måste nog vara apparna i bakgrunden som ställer till det. Jag provade att starta webbläsaren och öppnade och stängde sen sms-appen, kontakter, telefonen och Hockeystats och sedan var internet avstängt. Eller räknas det som många appar?

6. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Nu har jag en Nexus One så det är ju inte riktigt samma förinstallerade grejer som på din, men det är samma mängd RAM så det borde vara ganska likt iaf. På min så kanske det krävs en 6-15 appar, varierar eftersom olika appar behöver olika mycket minne. Jag är ganska noga med att inte ha appar installerade som beter sig dumt, kontrollerar med utvecklingsverktyg och annat när jag testar en ny app och så.