Sidvisning i webläsaren?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av frelah, 17 dec 2009.

  1. frelah

    frelah Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact
    När jag surfar med inbyggda webläsaren tycker jag sidorna visas rätt dåligt. Alltså jag hamnar högst upp i hörnet på websidan och kan scrolla både neråt och till höger. Ska det vara på det sättet eller har jag någon inställning som är galen?

    Hoppas ni förstår min förklaring.

    Jag kan inte nåt om sånt här men jag trodde i min enfald att sidan skulle presenteras på ett lite snyggare sätt, att det på något sätt skulle konverteras(?) så att den passade för skärmen men det kanske inte går?


    Finns det några/någon annan bra webläsare att hitta på marknaden? Jag har även opera mini installerad som jag ibland kör med när jag surfar 3g.
     
  2. nico

    nico Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns en inställning som heter Autopassa sidor, se till att den är aktiverad. Sedan är det till 90% upp till den som gör hemsidan att bygga den på ett sådant sätt att allt fungerar bra oavsett skärmstorlek - något som man kanske inte alltid gör om man inte vet att man har många mobilbesökare. Du kan även prova t.ex. webbläsaren Dolphin Browser och se om du tycker att den renderar sidorna bättre.
     
  3. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Prova Dolphin Browser,den tycker jag er bra.
     
  4. frelah

    frelah Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact
    När det är klart, tänkte inte på sidornas kods betydelse. Nu när jag surrat lite mer ser jag att vissa sidor är bättre.
    Ska kolla in webläsaren ni rekommenderar.
    Tack!