Just batterysaving-appar fungerar faktiskt bra, bara man installerar rätt app och ställer in den rätt. Skulle själv gissa på att anledningen till att Samsung, Sony etc. inte har såna appar förinstallerade är att.. Well, hur ska de sälja den med det som argument? Du får här en smartphone med alla tjänster avstängda så du inte kan göra något, men batteriet håller läääänge?!
Klart att batteriet håller längre med skärmstyrka på 10%, all synkning avstäng, ljud, haptic feedback av etc. Det är inget snack om den saken.
EDIT: Fick 5 dagar (ca 137 timmar) uptime på min Note2 med JuiceDefender när jag var ute och reste (korta samtal, mest SMS). Som standard (hemma i Sverige) ligger batteritiden på 2 dygn.
EDIT2: Tog en nandroid backup och testade "Network Signal Speed Booster", den verkade inte paja något iaf.. Enligt programmet fick jag nu bättre täckning (från -89dBm till -87dBm). Ingen större skillnad mao. Bör dock vara möjligt att optimera signal genom kalibrering, om just denna appen gör det är dock omöjligt att svara på.
Last edited: 5 februari 2013