Fråga: Signal vid Yahoo mail..

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av vapea, 6 mar 2012.

1. vapea

vapea Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii
    Info:
    Nova Lancher
    Installerat Yahoo mail på telefonen men får inte rätt på den signal jag vill ha för Notifications..

Det måste väl göras i grundinställningar på telefonen eftersom man via appen inte kan det, bara hur du vill ha det, ljud, vibb ect. På telefonen ( går in på Ljud ) kan jag välja ringsignal eller avisering så det måste ju vara avisering jag ska in på. Men det ljudet jag väljer "fastnar" inte, det blir ändå det tjatiga pling ljudet jag vill ha bort..

Jag kan ändra vilken annan signal på hela mobilen men inte denna.. Suck o_O

2. inact_0004

inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Kör du en app för Yahoo mail?

Dom flesta appar som ger notifiering/signal har en inställning för att byta den. Kolla i appen om du kan klicka tex. Meny-knapp > Settings > Notification eller liknande.

Om du kör din Yahoo mail via E-post appen i telefonen går du i den och klickar Meny-knapp > Mer > Kontoinställningar > Välj ringsignal.

3. vapea

vapea Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii
    Info:
    Nova Lancher
    Japp, har Yahoo mail appen..

I den kan jag bara kryssa i om jag vill ha ljud, vibration ect när jag får ett mail, står också överst på den sidan att systeminställningarna på telefonen bestämmer och har typ grundinställningarna. Yahoo kan inte ändra dem. Jag uppfattar det som att själva ljudet på signalen då måste ändras i själv telefonen och inte via appen.

Men jag tror jag testat allt som går och ändå blir det fel.. :ehm:

4. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Står det i yahoo-appen att den ska använda systemet aviseringsljud så ska det ju bli samma ljud som du har på resten av telefonen. Måste vara en bugg som gör att det inte funkar.

Har du testat att avinstallera och kolla så att ljudet går att ändra som du vill sen? Eller blev det rätt på alla utom Yahoo nu? Isåfall tycker jag att du ska testa att ta bort och installera Yahoo på nytt.

5. mrfxcoupe

mrfxcoupe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallo lite off men jag ser du kör Yahoo appen. Kan du få fram dina kontakter i appen om du ska skriva ett nytt mail. Jag får inte till det. Övrigt så funkar appen bra men detta stör mig att jag inte får mina mail kontakter. Har mailat på support mailen som finns på Market men inget svar. P