SIII LTE eller Note II LTE?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Psychedeliq, 27 dec 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Psychedeliq

Psychedeliq Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G3
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 2
    Telefon 3:
    iPhone 4
    Platta:
    Asus Transformer Pad TF300T
    Hej!
    Sitter just nu med en telefon av ett fruktigt märke och är så sjukt sugen på att byta tillbaka till android. Har vart inne på att köpa en SIII:a, men har nu även fått upp ögonen för Note II:an. Vilken ska man välja? Om jag har förstått det rätt så får man liksom en SIII:a i större version fast med ännu fler roliga grejer och funktioner?

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 362
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det beror ju på vad du är ute efter i din telefon. Det är ju en ganska stor storleksskillnad på dem.

Jag skulle dock rekommendera Note 2, om du ska köra på LTE speciellt eftersom batteriet är större :)

Last edited: 28 dec 2012
  3. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Kan rekommenderar s3 lte riktigt najs mobil. Note är alldeles för stor, såg en kille sitta med den idag på tåget såg helt dumt ut. Såg ut som han skulle bryta handen av sig när han skulle göra något högre upp på skärmen. Tror den telefonen är bra på tex kontot. Men casual use så rekommenderar jag s3.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

4. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Måste vara det dummaste jag har läst på länge, det ser dumt ut....:eek:
    den är långt ifrån för stor

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

Last edited: 28 dec 2012
  5. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag håller faktiskt med att jag tycker det ser lite roligt ut när någon har en sådan stor telefon. Å andra sidan bryr jag mig inte så att jag dömer någon, så ingen skada skedd.
    Personligen tycker jag att storleken gör att det blir mindre estetiskt tilltalande. Föredrar själv inte Notes storlek.

Till topic. Det handlar om storleken. Kläm och känn vad du föredrar bäst. 2GB ram e najs på S3 LTE annars å den e givet val om du kommer fram till att Note e för stor.

Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy

6. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Fast batteriet är inget skäl till att välja Note II istället för S3 eftersom det kommer ett 3000mAh batteri till S3:an. Om du inte behöver pennan så är det värt att välja S3. Själv kör jag Noten :)

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

7. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Stor skärm är iof nice men jag tycker nog personligen att noten är lite för mycket mellanting med sina 5 tum. Den är stor och bökig att ha med sig men ändå inte riktigt stor nog för att leka läsplatta, som ingenjörsstudent älskar jag konceptet med pennan men jag har en känsla av att skärmens storlek gör det svårt att använda den som det kollegieblocket det är tänkt. Små anteckningar "on the fly" visst, men tangentbordet fungerar ganska bra till det måste jag säga..

Själv har jag sedan några månader tillbaka en S3 LTE och har precis beställt en Note 10.1 och mitt svar blir väl att det beror på hur du använder den precis som med allt annat. Annars är dom vad jag vet likvärdiga, det större batteriet på noten vägs upp av den större skärmen och andra hårdvaran som gissningsvis gör att batteritiden är ungefär likvärdig med S3an.

8. Psychedeliq

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G3
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 2
    Telefon 3:
    iPhone 4
    Platta:
    Tack för hjälpen! Ska kika om jag kan hitta en note att klämma på i helgen. S3 har jag redan känt på och den känns grym :) Surfplatta har jag införskaffat så den större skärmen som note:n har, kanske känns lite onödig om man ska se det så :) Men, får gå på jakt i helgen! :) Ser man prismässigt så skiljer det ju inte så mycket så det är på känslan det hänger isf.

9. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Klokt val att klämma på telefonerna, hur stort problem du får med storleken beror ju till stor del på hur stora nävar du har för båda är i ärlighetens namn ändå "för stora" men ändå så du kan få ned dem i en vanlig jeansficka. Hur stor nytta du har av pennan kan väl diskuteras, men den är ju iaf inte i vägen och kostar som sagt nästan inget extra.

10. Psychedeliq

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G3
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 2
    Telefon 3:
    iPhone 4
    Platta:
    Har nu klämt på båda i butik och Noten ÄR stor, men den kändes ändå inte gigantisk. Står fortfarande i valet och kvalet. Är lite rädd att jag kommer ångra mig vad jag nu än beställer. Kikar youtubeklipp och blir mer o mer sugen på en Note 2, men o andra sidan har ju S3:an en mer användarvänlig storlek. Har ganska normalstora händer, fast kanske mer åt det mindre hållet. Använder båda händerna till min äpplefån nu också, fast dock bara för att få bättre grepp. Så jag antar att jag kommer göra det på en S3:a eller Note 2 med. Får nog klura lite till. Tackar än en gång för kloka råd!

11. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

---

Last edited: 5 jan 2013
  12. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Det är inte riktigt korrekt, Om du köper en 4G Note 2 från Phonehouse så är telefonen inte låst, dessutom så stödjer Note 2 4G alla frekvensband som används i Sverige. Däremot måste man se upp med S3 4G eftersom där är det operatörsberoende. Finns olika varianter av S3 4G/LTE-telefoner.

13. Fraggle1988

Fraggle1988 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t
    Jag har en Galaxy SIII och tycker tyvärr att displayen är för liten =P haha, men det är ju förvisso en smaksak. Många gånger har jag själv ångrat mig att jag inte väntade på att Note 2an släpptes iom att jag köpte SIII kanske 2-3 veckor innan Note släpptes :P

14. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

---

15. Psychedeliq

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G3
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 2
    Telefon 3:
    iPhone 4
    Platta:
    Suck vad tröttsamt det är när inlägg försvinner -.-

Jag försöker igen..
    Jag har klurat och klurat lite till och väger fram och tillbaka. Jag är som sagt rädd att ångra mig om jag väljer "fel" telefon. S3:an är ju kanske mer praktisk, men Note 2:an känns liksom som mer för pengarna.
    Ska innan den 15:e ändra abonnemang på tele2 då bindningstiden går ut nu i januari. Har fått ett erbjudande om 3 fria månader och det är ju alltid nice, speciellt när erbjudandet faktiskt gällde på det abonnemangen jag tänkte välja :)
    Gick in o kikade lite vad dom hade för priser på sin S3 och Note 2 för jag tänkte att man isf skulle kunna slå till samtidigt som abonnemanget. S3 har ett riktigt bra pris, medan Note 2 ligger några hundralappar över Cyberphoto.
    Jag lutar mer och mer åt Note 2, men är rädd att jag ska tycka att den blir för stor. Iof så tyckte jag ju att min surfplatta va stor med sina 10,1", men när man suttit med den en stund och äpplefånen ringer så känns den überliten så man vänjer ju sig fort :) Väljer jag däremot s3 så är jag rädd att jag ska ångra att jag inte satsade "samma" pengar och fick mer :)

Det har ju vart lite prat om att Samsung kommer visa upp S4 nu i februari på mässan så nu har ju ett tredje val kommit: att vänta och se vad den har för spec och bestämma sig efter det har kommit fram. Men o andra sidan kommer det ju nytt hela tiden så att vänta på att se vad s4:an har att ge kanske inte heller känns lönt.

Fortsätt gärna att hjälpa mig i mitt beslut om ni orkar :D

(och det är alltså 4G/LTE-versionerna jag funderar på fortfarande. Blev bara så mycket siffror i texten :) )

Last edited: 3 jan 2013
  16. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Alltså alla aspekter spelar roll i detta valet. Vad jobbar du med? Sitter du på ett kontor så är en Note perfekt jobbar du ute/fysiskt så kanske en S3 är smidigare. Vad ska du ha telefonen till? S3 är perfekt ringa/sms:a surfa ja det vanliga användandet. Jag skulle personligen aldrig välja en såpass stor telefon då min s3a känns i jeansen kan bara tänka mig Note då. Men jag suttit på ett kontor visst, men vanliga använade S3!

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

17. leobjorkman

leobjorkman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Sitter just nu på toaletten och skriver med en hand på min Note 2 och är väldigt nöjd. Hade en S3a innan men sedan testade jag kompisens Note 2 och efter det så kändes min S3a aldrig särskilt snabb igen och skärmen kändes fjuttig att använda till t.ex film att skriva på eller bara allmän användning. Så jag bytte till Note 2 och är sjukt nöjd just nu:-)

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

18. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Satsa på note 2 lte, jag är toppennöjd och min kompis med S3 LTE är avis.

19. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 114
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag har en SGS3 LTE och är också sugen på Note 2 LTE.

20. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

---

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.