Problem: SIII med defekt skärm/färger

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Dynamic, 12 dec 2012.

1. Dynamic

Dynamic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 PRO
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Platta:
    iPad
    Hej!
    Köpte för ca tre veckor sedan en vit S3´a av Bazula.se. Direkt jag startat telefonen och gått in på en webbsida med vit eller grå bakgrund så såg jag att skärmen var väldigt gul i mitten och övergick i blå/lila mot nederkanten på telefonen. Det syntes väldigt tydligen om man hade lågt skärmljus och hade telefonen i landskapsläge.
    Gämförde med tjejens S3 och en kompis S3 och ingen av dom hade dessa färgskiftningar.

Nåväl.. Ringde iaf Bazula som tyckte jag skulle skicka i den direkt och få den utbytt. Fick hem den på torsdagen, laddade osv och upptäckte felet på fredagen och skickade iväg den på måndagen direkt efter helgen. (dvs efter 5 dagar inkl helgen = inom Samsungs DOA-tid som är sju dagar om jag mins rätt?)

På fredagen när det gått några dagar så skrev jag och frågade hur det gick. Då hade dom skickat den till verkstad (troligtvis klåparna Annovo) eftersom dom inte kunde bedöma detta själva.

Nu när två veckor gått sedan dom fick den blev jag fundersam och skrev igen och frågade hur det gick så hade dom fått meddelandet att verkstaden ej kunnat återskapa felet.. trots att flera bekanta till mig såg felet direkt utan att jag ens nämnt det innan.

Då skrev jag att om dom tänker skicka tillbaka samma defekta telefon så vill jag utnyttja ångerrätten. Får väl se vad det blir för svar på det.

Någon mer som haft liknande defekt på sin S3´a? Har för mig att jag läst här på forumet för ett tag sen om liknande problem..

Och nån som haft retur/garantiärenden hos Bazula som har några erfarenheter?

Dom levererade iaf telefonen väldigt snabbt och smidigt.

2. uloxh

uloxh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej, jag hade ett liknande fel med min S3a. Det var gula fläckar i vänsterkanten av skärmen som syntes väldigt bra när man var inne på en hemsida med vit bakgrund. Skickade in min till Halebop, som jag köpt den ifrån och de skickade vidare den till en service-verkstad i Karlstad och de bestämde sig för att ersätta den med en ny. Jag har dock ingen erfarenhet av Bazula så där kan jag inte uttala mig. :) EDIT: Kan ha varit min tråd du hade läst tidigare

Last edited: 12 dec 2012
  3. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Notera även att Bazula säljer telefoner importerade från polen/tyskland osv så det kanske är sämre kvalle på de lurarna (även om det är samsung rakt igenom)

4. Dynamic

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 PRO
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Platta:
    iPad
    Då verkstaden inte "hittade" felet så gick bazula med på att köpa tillbaka den via ångerrätten. Så tummen upp för dom då! :) Att det tagit tid var ju tydligen verkstan som hade vart grymt sega. Så det är väl bara att köpa en ny då..

5. Dynamic

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 PRO
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Platta:
    iPad
    Pengarna kom tillbaka från Bazula och idag var jag och köpte en ny S3´a som displayen ser helt normal ut på.. slutet gott allting gott! :)