Silikonskydd?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Axer, 18 okt 2010.

1. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har sökt överallt men hittar inget silikon skydd till liquid (e). Färg spelar ingen roll och om den täcker alla knappar skiter jag i!

2. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Kort svar: Ebay har många och bra.

3. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men om man inte vill beställa från utlandet då? :(

4. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Då blir det svårt tyvärr. Jag hänvisar dig till tråden jag nyligen skapade kring skydd för Acer Liquid. Gjorde min beställning förra veckan och hoppas få den inom kort.

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=22610

5. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Utlandet it is.

6. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag beställde ett silikonskydd från Ebay.. orkar inte hitta en länk till det nu men det finns bara en sorts silikonskydd(i olika färger) på Ebay.com.

Skyddet i sig är klockrent, det var svårt att få på det vilket är skönt för då sitter det närmare telefonen.
    Bra utformade former för t.ex. on/off knappen och colymknapparna. Med on/off knappen behöver man knappt trycka in längre eftersom gummit än inbuktat så den trycker in det ändå.
    Jag valde att beställa den genomsynliga och ångrar mig lite nu för det ser verkligen ut som en telefon täckt av jell-o.
    Men sen så har jag också den Vita liquiden så det kan bero på det.
    själva skyddet är stabilt och skyddar väldigt bra mot repor och andra skavanker som kan uppkomma när man slår i telefonen eller tappar den.
    Den störra frågan är väl om den skyddar mot stötar, och ja det gör den verkligen.
    Dock så vet vi alla nu att liquiden är väldigt speciell och ibland pajar bara för att den känner för det.
    Ett tips är att rengöra telefonen innan man drar på skyddet.
    Och skyddet samlar tyvärr en hel damm på insidan (därför borde jag köpt en färgad) men det ska gå bra att tvätta med tvål o låta torka så blir det som ny...