Problem: Sim card not detected

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av scsi, 7 jul 2012.

1. scsi

scsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag köpte min HOX för ungefär en vecka sedan (min första android, btw) och har ett par gånger sedan dess fått meddelandet "Sim card not detected" varpå telefonen tappar signal. Lösningen har varit att ta ut simkortet och sätta i det. Gick alltså inte till sig genom att bara vänta.

Googlade lite på problemet och fann detta mysiga klipp:
    http://www.youtube.com/watch?v=b9iBTRH7UXQ

Testade att återskapa problemet genom att trycka lite på baksidan av telefonen där simkortet sitter, och jag visst, lite hårdare tryck där och telefonen tappar kontakten med simkortet. Behöver inte trycka hårt, räcker att jag greppar telefonen där när jag t.ex. tar ut den i fickan för att de ska ske. Har ni också denna denna eminenta feature på era telefoner?

Suck, nu börjar garantidansen...

acr gillar detta.
  2. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Nej denna "feature" åtnjuter jag inte själv.:teeth:

Eftersom det är reperterbart så skull jag själv iaf beställa ett nytt sim-kort för att utesluta det felet... vilken operatör du nu har ?

3. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Har samma problem. Fått det sen två-tre veckor tillbaks. Löser det genom att starta om telefonen men det är ju lite små jobbigt :/

4. scsi

scsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Felanmälde till Halebop i helgen. De ville att jag skulle skicka in den, men jag tyckte att det var värt att testa med ett nytt SIM-kort först. Borde få det idag eller imorgon.

Problemet verkar bli värre, den tappar kontakten med kortet titt som tätt nu. Suck.