SIM funkar inte till min nya Z5

Diskussion i 'Xperia Z5 - Allmänt' startad av JohanX, 1 april 2016.

Tags:
  1. JohanX

JohanX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej

Har precis köpt en ny Z5 och tecknat abonnemang på hallon.se (3) efter några år med företagstelefon (iphone)
    När jag stoppade i mitt sim kort i telefonen kopplar den inte upp sig mot operatören trots att sim kortet är aktivt.
    Jag testade då att stoppa i sim kortet i en gammal Xperia Arc och där fungerar det fint, så det verkar inte vara några problem med sim kortet.
    Har någon av er haft liknande problem med Z5 eller rent av en lösning på problemet?

Johan

2. rejsare

rejsare Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

På min Z3 + dual och i 3s danska nät vill telefonen ej dra igång data. I Sverige samma problem efter uppdaterat till Android 6 men löstes av nedladdning av operatörsinställningar.. Försökte samma i Danmark men utan lycka. Sim kortet går bra i både iPhone och nexus 5x. vilket får det som att de är något med 3s nät och Android 6 i Sonys version..

För övrigt väldigt nöjd med Sonys version av Android 6.

3. JohanX

Mottagna gillanden:
    0
    Det jag inte förstår är att om jag sveper ner aviseringsfältet så står det inget SIM-kort installerat när jag inte har det installerat (såklart) men det står hallon när mitt SIM är isatt, fast jag får fortfarande ingen kontakt med nätet. Likadant blev det när jag provade min sambos SIM. Har jag missat någon inställning?

4. JohanX

Mottagna gillanden:
    0
    Det löste sig när jag laddade ner internet & mms inställningar manuellt med mitt wifi nätverk. Trodde nog att man inte skulle behöva göra det 2016, men så var det och löste mitt problem