Fråga: SIM-kontakter. Lite hjälp? =)

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Joyrider, 15 dec 2011.

1. Joyrider

Joyrider Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare på er!

Jag är helt ny med dagens telefoner, konton på Gmail, Samsung Apps osv. Det är så att jag är synskadad och när jag ska lära mig något t.ex tekniskt kan de ta tid och bli rörigt så jag inte kommer fram till lösningar, och då behöver jag lite hjälp. :)

Jag har alltså nyss köpt en Samsung Galaxy Note (N7000). Jag har bytt från en SonyEricsson W995. Telefonkontakterna nu när jag flyttat simkortet till en telefon av annat märke nu ser alla kontakterna mycket konstiga ut i textraderna. Ord är omflyttade, har jag satt första bokstaven på efternamn på personer som har samma efternamn hamnar efternamnsbokastaven först osv osv. Detta gör ju då att jag inte hittar alls öft i min egna telefonbok. Jag har fåått tips att man kan synka telefonen med Gmail för att redigera. Men när jag går ut på Gmail så har jag problem att hitta mig fram till *telefonboksinställningar*, de stökar till sig och jag vet inte var jag ska leta, detta pga min synskada. Kan absolut hitta rätt men behöver lite ledagning. :)

Hur hittar jag fram till att fixa till min telefonbok?

Hör av er, uppskattar verkligen alla svar.

MVH
    Jonas, Joyrider

LIVESTRONG!
    *From now on, I only have
    good days and great days*

2. Emolock

Emolock Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej, det kan vara lite stökigt att flytta från en gammal ericsson till android.
    men det du behöver göra för att synka är att kontakter är autosynkning på googlekontot i inställningarna.
    Inställningar--->konton och synkning---> autosynkning även klicka i bakgrundsdata( tror jag)

efter det kan du gå in på ditt gmail på datorn, ovanför inboxen skall kontakter finnas, alt klicka på gmailknappen ovanför inbox. där kan du redigera dina kontakter och dem kommer att automasynkas till din telefon.

ha det gött
    Daniel