SIM-kort låst

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av LarsGunnar, 10 jun 2011.

1. LarsGunnar

LarsGunnar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena !

Jag har följt diskussionerna kring x2:ans problem med bootningar o grejer.
    Det skumma är att jag har ett helt annat problem.
    Minst en gång per dag låser sig mit simkort - när man "drar ner rullgardinen" står det simkort låst.
    Det värsta är ju att man inte själv märker detta förräns man skall ringa, o då har man ju redan hunnit missa ett gäng samtal.
    Oftast räcker det med en reboot så går det igång, ibland behövs 2-3 och i värsta fall får man rycka batteriet.
    Ja, jag har vart o fått ett nytt simkort.

1. Jag orkar inte vänta på att den skall vara borta på service
    2. Jag är mer rädd att den byts ut mot en som istället har problem med omstarter och grejer.
    3. Ett annat problem, ibland när det ringer och man skall plocka upp den ifrån bordet så "lägger den på" bara man tar i den, o jag kommer INTE emot röda knappen - skumt.

Nån som känner igen sig?

2. beercan

beercan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Min sambo hade samma problem med sin telefon. Det uppstod bara med utbytt lockscreen. Med LG standard lockscreen försvann det.

LarsGunnar gillar detta.
  3. LarsGunnar

LarsGunnar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

STORT TACK!
    Vågar knappt tro på det riktigt än.

Grejen verkar vara att jag kört med appen "No Lock" då jag tyckt att det är lite overkill att för behöva trycka på knappen, och sen "lyfta" skärmen.
    Nu har jag kört med den appen avstängd i 2,5 dygn och inte haft en enda "sim-korts låsning"
    Jävligt nöjd med detta!

Men, ännu knepigare är väl i så fall att jag haft 2-3 omstarter/bootningar vilket jag tidigare haft 1 enda på 2 månader.

För att minska problemet med bootningarna kan man ju stänga av "Pinkodslås" då undviker man väl rimligen att missa samtal och dylikt.
    (visst, precis under själva bootningen men vad tar det? knappt en minut)

Men hursomhelst, slipper jag sim-kortslåsningarna seglar ju telefonen upp ifrån värdelös och obrukbar till helt grym :innocent: