SIM-kort problem.....

Diskussion i 'Desire HD' startad av Xcer, 6 dec 2010.

1. Xcer

Xcer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Väntat hur länge som helst på att få min DHD och beställde den tillslut ifrån komplett igår. Fick den idag och det ända jag kan säga är att jag är jävligt besviken på min första htc/android produkt -.-

allt fungerade perfekt, kopplade till wi-fi, skitnice. Öppnade alla luckor utan problem trodde det skulle bli en toppen vecka då jag fyller 18 snart också...MEN...SIM kortet funkar ju förfan inte!!!

Testat mitt TELE2 kontant, ett comviq kontant, tele2 abonemang, telia kontant, etc.

inget av de funkar och jag har väl inget annat val än att skicka tillbaka min telefon eller? verkar jävligt konstigt då jag i princip är den enda som har detta problem ....

vet ni vad jag ska säga till dom? öppet köp gäller ju inte. Vill gärna få tillbaka mina pengar, tänker fan inte köpa något från komplett igen.

2. MayaSpiritus

MayaSpiritus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skit tråkigt! låter som om sim-läsaren som är kass.. skicka tillbaks och få den utbytt på DOA. Ingen vanligt problem men sånt kan tyvärr hända med alla telefoner :(

3. Xcer

Xcer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tror du jag hinner att få en ny innan helgen?

4. Parthenicos

Parthenicos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Xcer är SIM kortet 3G? Min kompis hade ett gammalt SIM kort som funkade inte med DHD. Han beställde ett ny å nu funkar det.

5. Xcer

Xcer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

aaa det är ett 3G kort :)

testat med flera olika dessutom.

6. Parthenicos

Parthenicos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tråkigt som fan :/ Jag väntar min DHD från komplett imorn eller på onsdag. Kommer skriva här om min funkar.

7. TjReal

TjReal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har du satt tillbaka sim korts luckan? Annars går det dåligt...

8. BinkyLOL

BinkyLOL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ju knappast kompletts fel att det är någonting fel på mobilen (om det nu är det). Sen att man blir väldigt besviken av att det är ett fel på en ny telefon (när felet är oerhört ovanligt=måndagsexemplar) är för mig lite konstigt. Alla tillverkare producerar produkter som är felaktiga. Ingen tillverkare håller ju 100% på de produkter de säljer. Klart man blir "ledsen" och så då man hoppas på att få en fungerande produkt, men man kanske inte ska dömma en hel produkt modell / tillverkare av EN felaktig produkt (vilket du verkar göra, i allafall som jag upfattar det... mer eller mindre).

9. TjReal

TjReal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ingen sim kort lucka tillbakasatt på luren = ingen GSM / 3G täckning...

10. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    har Komplett sagt att öppet köp inte gäller? Antar att de i så fall gör precis som lagen om distansköp säger. I ditt fall har du använt produkten (även om den är trasig) och då gäller inte den lagen. Lagen finns där som stöd för att du ska kunna avböja ett köp i efterhand du lockades/lurades in i och det började väl med dörrknackare som nasade dammsugare med ibland metoder som var direkt ljusskygga.

Däremot har de flesta tillverkare en policy att direkt byta ut en produkt som är defekt vid leverans. Jag tror att HTC har det. Kallas som flera redan nämnt DOA, Dead On Arrival, ordagrant översatt Död Vid Ankomst. Borde inte vara några problem att få den utbytt.

Detta kan ju knappast lastas Komplett, du hade otur, det suger hästpung, en viss procent köpare har det eftersom ingen tillverkare tillverkar 100% fungerande produkter.

Som parentes kan jag berätta om vad en tidigare kollega berättade. Han hade jobbat åt en dammsugartillverkare tidigare och en kollega till honom i sin tur hade gått runt på en gata och sålt dammsugare i nästan varenda hus. Han bad att få se kundens gamla dammsugare, sa "oj, oj" och bad att få demonstrera den i garderoben. Han startade dammsugaren varpå en gnistbildning kunde ses i startögonblicket. Det var tur att jag ko sa han ungeför, den här kommer att börja brinna när som helst varpå han sålde in en ny dammsugare.

Nu är det ju så att grannar pratar med varann, kanske speciellt om de just räddats från en villabrand, varpå man plötsligt insåg att man blivit toklurad. Vet inte hur det slutade men tydligen kontaktade man företaget i alla fall. Lukrativt var det också för de säljare som hade minst skrupler, en av dem körde fin merca men parkerade den flera kvarter bort så att ingen skulle kunna avslöja hans lögner om tio barn och tomt i skafferiet-snack.

Jaja, det blev väl 50/50 på OnT/OT, inte helt illa. :P

11. Xcer

Xcer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

klart jag satt tillbaka luckan :neutral: är väl inte trög eller? haha.

pratade med komplett idag, dom tog tillbaka den så jag skickade den nu. Får se ifall jag ska få pengarna tillbaka eller en ny tel. kvittar för mig bara den nästa funkar :)