Problem: Sim-korts problem

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av Tellis, 12 feb 2014.

1. Tellis

Tellis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Köpte precis en Z1a som var en vecka begagnad av en snubbe på blocket.
    Telefonen ser helt ny ut, hade fortfarande plasten på sig osv.

När jag skulle stoppa in mitt sim-kort så märkte jag att det var väldigt trögt att sätta in det. Med lite kraft så fick jag in det någorlunda så att telefonen upptäckte att det var ett sim-kort i och startade om sig. När telefonen startade igen så lyste fortfarande symbolen uppe i "status baren" att inget simkort var i.

När jag tar ur kortet och hållaren så märker telefonen att sim-kortet är ur och startar om sig igen.

Har provat med två helt nya sim-kort och inget av dom fungerar, de fungerar dock i min gamla S3a.

Vad kan problemet vara? Har jag blivit blåst?

Tacksam för svar!

Mvh,
    Tellis

2. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Det där lät ju inte bra att det var väldigt trögt att sätta i simkortet. Ska ju gå lätt. Har du försökt kolla nära med en ficklampa om det ser schysst ut?

3. Helper

Helper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Bara för att dubbelkolla, du lägger in SIM kortet i simkortshållaren som följde med? Det är inte så att du lägger in SIM kortet rakt in i ingången? Har du ingen simkortshållare så kan du kontakta Sonys support och få en sådan utskickad utan kostnad. Om du lagt in den åt rätt håll i läsaren så är troligtvis simkortsläsaren trasig. Om du blivit blåst eller inte återstår att se. Kontakta butiken (står på kvittot) och be dem sända in telefonen.