Problem: sim-lock på obrandad telefon

Diskussion i 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' startad av pabulum, 21 aug 2012.

1. pabulum

pabulum Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare!

jag är säkert inte den första som stött på det här problemet.

Jag har en sony ericsson xperia arc s som jag köpt på siba, dvs inte låst till någon operatör.
    för tillfället så kör jag cyanogenmod 7 på den, utan problem.

när jag flashar om den till cm9 (fxp134) så tycker den att jag behöver låsa upp sim-network.

är det bara att ta skiten till närmaste blatten på hörnet som låser upp den?
    (jag har pratat med tele2 som är min operatör, abonemang utan bindningstid och jag har pratat med sony ericsson support)

tämligen trött blir jag på det här, alla sidor på nätet som kan ge mig en upplåsningskod vill veta vilken operatör den är låst till, men eftersom den inte är låst (bootloadern är upplåst oxå ska jag till-lägga) så börjar jag bli lite osäker på vad jag ska göra. har suttit i dagar nu och glott på xda utan att hitta nått bra svar.

Kan någon hjälpa mig? jag får spel >_<

sammanfattning.
    Bootloader är olåst, funkar skitbra på cm7, cm9 (fxp134) ger mig sim-lock/ingen gsm/3g signal.
    vad göra?

2. pabulum

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ska lägga till att jag gör en clean install (flashar ny kernel, factory reset + wipe cash partition)
    har det kanske med basebandet att göra?

3. blattis

blattis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag fick samma sak när jag körde CM9, men det var bara att trycka bort när det kom upp att man skulle slå in koden, så funkade det.

Men vet att några gånger så funkade det inte, startade om telefonen å så så funkade det igen.

Sen har jag inte en aning om min telefon är låst eller inte till operatören, har Telia.

pabulum gillar detta.
  4. pabulum

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det slutade med att jag flås hade tillbaks den till stock och gjorde om allt. Sin lock greken kommer som du säger men det är bara att klicka bort och sen funkar den. Lite fel stavat men den hoppar runt i luren.