Fråga: SIM-unlock??

Diskussion i 'Xperia V' startad av cpumaster, 26 mar 2013.

1. cpumaster

cpumaster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    ROM:
    CM12 Lollipop 5.0.2
  2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Du kommer INTE kunna låsa upp bootloadern bara för att du låst upp simlåset tyvärr.
    Så om din primära orsak till att vilja låsa upp sim låset är att du framöver skall kunna göra det så kan du spara dina pengar.

3. cpumaster

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    ROM:
    CM12 Lollipop 5.0.2
    Jo det va vad jag med trodde innan jag pratade med tecknickerna på Tre. Enligt dom så är det de enda dom gör med Sony telefonerna. Och pgr av en begränsning i Sony telefonerna så blir det spärrat så att bootloadern inte går att låsa upp. Så min tanke va att får man bort sim-låset så kanske även spärren försvinner. Är det någon som testat detta på senare Sony mobiler eller är det bara spekulationer att det inte hjälper att ta bort sim-låset?

4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Sim låset och låset av bootloadern är oberoende av varandra.
    Det enda dom har gemensamt är att om den är Sim låst så är det låst bootloader.
    Och all info jag fått gällande detta från Sony är att det inte kommer att gå att låsa upp bootloaderna bara för att man tagit bort sim låset. Men du är välkommen att prova om du vill ;)

5. cpumaster

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    ROM:
    CM12 Lollipop 5.0.2
    Haha, förmodligen kastar man pengarna i sjön. :P
    Men blev så ställd av att tecknickerna på 3 envisades om att dom enbart spärrar sim och det resulterar i att telefonen blir låst från att öppna bootloadern. Han trodde att när man "får" ta bort sim-spärren efter bindningstiden så kommer det gå att låsa upp bootloadern. Så va det som fick mig på tankarna om att det kanske kunde stämma och om det skulle funka att låsa upp sim spärren i förhand också. Men vet inte om jag vill slänga 260kr i sjön på något som med största sannolikhet ej kommer funka.... :P