Problem: Simkort, batteritid, sms

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av blåbär_1, 3 dec 2011.

1. blåbär_1

blåbär_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade verkligen höga förväntningar på denna telefonen och nu när jag haft den i ett par månader ångrar jag mitt köp grymt mycket. :cry:

Det har varit/är många problem, telefonen låser sig, uppfattar inte mina knackningar, håller inte laddningen en hel dag ens och vissa sms kommer inte fram. Det som gör mig irriterad just nu är att telefonen inte känner av mitt simkort, trots att det sitter där det ska sitta.

Tips mottages tacksamt

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Batteriet har jag haft problem med EN gång,det tog nästan slut på under 8 tim. Misstänker att det var en app som hängde sig då jag inte haft det problemet igen,vet dock inte vilken.

Om man läser lite på detta forum kan man här o där läsa om liknande problem som du har (oberoende av tillverkare av telefon). Oftast beror problemen på något man installerat eller gjort med telefonen,exakt vad i ditt fall är ju omöjligt att svara på i nuläget.

Det man kan tänka på är:

- Vilken/vilka appar har du installerat senast eller ihop med att problemet kom
    - Har du rootat
    - Startar du om telefonen regelbundet
    - Testat att göra en factory reset

Att den inte känner igen ditt simkort kan ju bero på att det är trasigt eller gammalt,eller så har du ett fel på simkortsläsaren.

Personligen tycker jag (just nu allafall) att Arc är den bästa telefon jag haft.
    Hoppas problemet löser sig för dig så även du blir nöjd med telefonen

Last edited: 3 dec 2011