Hejsan det är så att jag köpte htc hero nyss och jag har stött på ett jobbigt problem. Det är så att mobilen inte hittar något simkort fast jag stoppar in mitt simkort, vad ska jag göra åt saken ?
Kontakta din operatör och be dem skicka ett nytt simkort. Beroende på hur gammalt simkortet är så kan det vara så att du har ett 5V kort medans HTC Hero samt de flesta nyare kräver ett 3,3V simkort för att fungera.
Detta brukar kosta en summa att beställa ny, men har du köpt mobilen via ditt telebolag så kan du be dom via servicen skicka ett nytt sim kort då det du har inte stödjs av din nya mobil. Så fick iaf jag göra när jag hade 3 och slapp att betala 250kr. //A
Jag har ett liknande problem (sorry om jag snor tråden lite). Min Hero verkar 'döda' mina simkort. Först hade jag ett som ibland tappade nätkontakten innan det tillsist dog helt efter 2 veckor i Heron. Jag beställde sedan hem ett nytt och allt funkade kanon tills i helgen då även det nya simkortet dog helt. Simkorten funkar såpass att de går att komma in på, men de kan inte få kontakt med nätet, varken i Heron eller någon annan telefon. Vad tror ni kan vara problemet?
Har haft liknande problem med min mobilen ! När jag lämnade in den visade det sig att det var fel på strömföringen när man laddar mobilen som skadade mobilen på nått sätt. Enda jag kan rekommendera såsom Swenaxon nämne är att lämna in den på service ! peace
Det har hänt några gånger för mig att telefonen inte har hittat Sim-kortet. När jag öppnade och kollade visade det sig att Sim-kortet hade glidit ur sitt läge litegrann bara. Kan vara värt att kolla.
Typ samma fel som jag har också... "your sim-card does not allow a connection to this network" Jag vet att kortet sitter i som det ska plus att det är sprillans nytt.