Simkortsproblem? Snälla hjälp.

Diskussion i 'Allmänt' startad av Magnussss, 14 aug 2009.

1. Magnussss

Magnussss Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena gott folk.

Är helt ny i Android världen då jag köpte mig en ny HTC Magic på Expert för några dagar sedan. Innan hade jag en gammal Ericsson telefon med ett simkort som jag haft i ca 4-5 år. Jag satte i det kortet direkt när jag fick min nya telefon. Allt funkade perfekt, internet via hemnätverket, hotmail direkt i telefon samt gps var riktigt roligt, he he.

Men idag när batteriet började ta slut (ca 10-15% kvar tror jag) så bytte jag tillbaka till den gamla telefonen men då började problemen. När jag satte i simkortet i Htc igen så kopplade den inte upp sig längre mot mobilverk(comviq).
    Ett felmeddelade kommer upp ca varje minut, "Sorry! The process com.android.phone has stopped unexpectedly.Please try again. ". Jag har ringt ett kort samtal till comviqs kundtjänst men de sa snabbt att det måste vara något fel på telefonen. Jag har provat ett annat simkort(kontantkort) men det fungerade inte heller. Provat att återställa till fabrikställningar i menyn. Gjort en soft reset med att hålla ner vissa knapper, men nej, telefonen vill inte koppla upp mot comviq längre, snälla hjälp mig, måste ha igång min nya häftiga telefon. Mvh Magnus

En sak till, lagt in vissa app, netcounter och en ficklampa, tagit bort dem var det första jag gjorde.

2. MarkusH

MarkusH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt: