Simpel anteckningsapp som synkar med Google

Diskussion i 'Applikationer' startad av edhunter, 22 dec 2012.

1. edhunter

edhunter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6T
    Hej Hej,

Har för en liten tid sedan bytt ut min iPhone 4 till fördel för en SG S3 LTE och får säga att hittills är jag väldigt nöjd. Dock är det fortfarande lite inkörningsproblem som jag stött på och skulle behöva er hjälp för att lösa detta då mina googlingar inte gett några bra resultat.

I iPhone så finns det en väldigt simpel, men ack så bra anteckningsapp för saker som man bara snabbt vill kunna anteckna dvs inte indexera etc. som Evernote - tar alldeles för lång tid i vissa fall. Fördelen med den appen var att den även synkade med mitt Google konto, så varje gång man wipe:ade telefonen var det bara att slå in sina uppgifter så vips var de där igen - helt genialiskt!

Det måste väll finnas någon liknande app till Android? Dvs. simpel anteckningsapp som synkar med mitt Google konto

2. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Tasks
    Mycket bra program, använder i jobbet och privat.

Skickat från min Galaxy Nexus

3. hetp0st

hetp0st Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Varför krångla till det med många olika syncningar? Jag lägger min röst på Google Drive!

antonholmstedt och edhunter gillar detta.
  4. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Om man öppnar Google Now (långpress menu från hemskärmen) och skriv: Note Hämta barnen kl.18:00 so får du en mejl till ditt gmail konto som stå "Hämta barnen kl.18:00"
    Detta upptäckte jag av misstag. Det mår vara så att det bara funka om man ha luren inställt på engelska!!
    Prova!

Om inte det är nåt fär dig så skulle jag tipsa på "Do it tommorow" Man kan synca det med Google tasks för en peng!

Last edited: 22 dec 2012
  5. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

edhunter gillar detta.
  6. edhunter

edhunter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6T
    Tack allihopa, det slutade med Gnotes som var det jag letade efter :-) ska även kika lite på Google drive - fördelen ni ett nytt text dokument för varje anteckning eller hur gör ni?

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

7. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag gör ett dokument för varje typ av anteckning. Men jag har Drive till det mesta; projektstrukturering, att göra-listor, saker att hålla koll på och andra uppgifter.

edhunter gillar detta.