SIRI klantar sig

Diskussion i 'Off Topic' startad av googleye, 19 maj 2012.

1. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
  2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Självklart ska Apple fördumma Siri ännu mer och få allt att verka som att iPhone är bäst. Vad som är bäst är personligt - oavsett vad recensioner eller maktgalna företag vill få fram.

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Roligt om man tänker lite löst på det men snacka om hybris och ett rätt läskigt exempel på hur Apple styr sina kunder.

4. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ändå fortsätter folk använda Apples enheter medan de lever i ovisshet.

5. Droid113

Droid113 Guest

Det tråkiga är att Apple-fanboysen kommer att tycka att det här är roligt och fiffigt och kommer knappast bry sig om att Siri numera är partisk.

Men nåväl, om de inte kan se på det hela ur ett mer objektivt perspektiv så förtjänar de inte bättre.

6. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Ja, jag tycker faktiskt det är lite roligt och fiffigt, men för att klarlägga så är Siri den funktion som jag ytterst sällan har användning för. VIll ajg ha reda på saker är inte Siri den jag först vänder mig åt.
    Därav kunde jag inte bry mig mindre om vad de gör med henne. Haters gonna hate. :-)

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 191

MINA ENHETER

Jag förstår inte vad "the fuss is about". Det är ett subjektivt svar, ser det mer som lite roligt att de har ändrat svaret på just den frågan eftersom det trots allt är en ganska dum fråga från början.

Om man inte kan söka efter högsta betyg i olika tester etc känns det mer som ett kontrollbehov och negativt ur mina ögon.

8. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Frågan i sig är inte dum. Frågor är inte dumma, utan det är personerna som är dumma, eller svaren som ges.

Oavsett vad tester säger om en telefon, så är "den bästa" vad man själv tycker. Om telefonen har allt du behöver och är enligt dina förhoppningar, skitsamma då vad tester/recensioner eller andra säger.

Apples ändring är väldigt subjektiv, men vad annat är att förvänta av ett så analt företag? Att inte ens kunna erkänna att andra enheter också faktiskt är bra är ett tecken på hur trångsynt man kan vara.

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 191

MINA ENHETER

Jösses, du hade rätt i början men ack så fel det blev sedan. Ta och läs det jag skrev igen.

Som du säger är svaret på frågan subjektiv och väldigt lös. Att de ens sökte på nöjdast kunder tidigare behöver inte vara något bra. Det finns helt enkelt inte ett svar på frågan eftersom det är en bedömning från användaren själv som behövs. Alltså är det en dum fråga helt enkelt.

Sluta försöka få fram det så att allt Apple gör är djävulens verk och de är onda etc etc. Det är också bara larvigt. Det är en rolig liten ändring de har gjort, ALLA förstår att det finns fler telefoner än iPhone, ALLA.

Nu är iPhone också en bra telefon för väldigt många och säkert den bästa för väldigt många också, alla har olika preferensramar och sättet som den här diskussionen förs försöker bara rättfärdiga Android och fördumma iPhone. Något jag tycker är sorgligt. Alldeles för mycket fanboy-stuk i den här tråden. Ja, jag vet att det är ett Android-forum men man kan ändå vara opartisk och subjektiv i frågor för det. Något som jag själv bedömmer mig vara i det här fallet.

Ta saker med glimten i ögat. Om Siri inte skulle vara extremt bra AI med adaptiv inlärning så går inte frågan att besvara, och ens då hade det varit svårt.

10. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

SIRI tycker jag inte illa om, den är faktiskt riktigt bra, vad jag sett. Den verkar vara ganska så mycket mer avancerad än de motsvarigheter till android. Deras mobiler tycker jag indirekt illa om. Hårdvaran är väldigt intressant i senaste iPaden eller i4S, men jag tycker inte om mjukvaran, alls. Det är dock en subjektiv åsikt och jag respekterar att folk kan tycka annat.

Jag skulle inte ens få för mig att övertala en som har iPhone att testa på en mobil med annat OS, om de är nöjda med vad de har. Om någon är nöjd med något, så behövs ingen förändring på den punkten. Om det dock finns någon som är missnöjd med en iPhone så skulle jag rekommendera att testa något annat.

På vilket sätt rättfärdigar just jag android och fördummar Apple? Jag kan hålla med om att jag klankar ned på operativsystem i sig, men jag erkänner att Apple har hög kvalitet på sina lurar, att de se fina ut, samt att vissa saker i operativsystem har sin ljuspunkter. Siri, till exempel. Kolla det jag skrev ovan.

Många påpekar att skärmen på en iPhone spricker lätt om man tappar den, men jag skulle gärna vilja se den mobil idag som har pansarglas. Man har ju läst om otroligt många som tappat sina androidenheter där glaset spruckit.

Okej, jag kan ha förhastat mig där. Det är många gånger jag skulle velat ha en såpass bra tjänst i min Gnex, men man får väl klara sig med det som finns.

11. googleye

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Var det bara jag som tog det här som ett skämt? Tycker det är ganska självklart att vilken tillverkare som helst skulle ändra på det där, och svaren de har bytt till är ju ändå rätt roliga. Skulle hellre höra "du håller i den" än "senaste testerna och användarrecensionerna visar att flest är nöjda med x". Sen är det ju ändå apples produkt och så vitt jag vet är det inte olagligt att påstå att ens egna produkt är bäst, eller?

Sent from my Desire HD

12. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Det roliga är ju att inte att de har ändrat svaret utan att tillräckligt många recensenter är så pass nöjda med Lumia 900 att den placerar sig över iPhone 4S när Siri gör en objektiv mätning av restresultat.

Det borde väl leda till motivation att göra en bättre mobil och inte ändra svaret, kan man tycka.

13. googleye

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Vågar nästan påstå att de alltid försöker förbättra sin produkt :-P men det går ju inte på en dag. Sen la jag upp det här för precis den anledningen, svaret var ju väldigt oväntat för Apple :D

Sent from my Desire HD

14. Prelow

Prelow Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    hahaha

15. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 191

MINA ENHETER

Jag såg det också givetvis som ett skämt, ett bra sådant måste jag också tillägga.

16. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Även här sågs det som ett skämt. Chill out, peeps :)

17. googleye

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: