sista frågan innan flashing för CM

Diskussion i 'Incredible S' startad av Droid119, 14 nov 2011.

1. Droid119

Droid119 Guest

Om jag får problem med telefonen under tiden jag har CM och jag inte får liv i den, asså starta upp den. Hur ska jag göra då?o_O för att komma tillbaka till stock rom?

2. Smoke_69

Smoke_69 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

innan du installerar ny rom gör du backupp på ditt system använd CWM recovery eller EXT4

Då kan du flasha tillbaka ditt gamla system allternativet gör en fabriksåterställning sen gör du en backup om den ite skulle starta upp med dit nya rom sedan så kan du gå in i recovery och återställa från backup

3. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    551
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Du kan göra en backup alt. flasha tillbaka stock i något flash program som funkar på HTC.

Sent from my X8 using Tapatalk

4. Droid119

Droid119 Guest

T.ex. Clockwork recovery?

5. kochan10

kochan10 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    du kommer aldrig kunna flasha stock rom (när du kör rootad rom) via cwm. Det spela ingen roll om du gjort nand backup innan. md5-checksum kommer inte stämma överens och därmed går sådan säkerhetskopia ej att återställa!

Det enda du kan göra ifall din mobil verkar död är att ta fram rom.zip från RUU på samma sätt som jag förklarade dig tidigare, döpa den till PG32IMG.zip och kopiera till sd-kort (filen får INTE ligga i någon mapp). Starta sedan bootloadern , vänta ett par sekunder och bara bekräfta att du vill installera romen.

6. Droid119

Droid119 Guest

Okey så jag ska starta ruu-filen sök efter rom.zip->döp om den till PG321IMG.zip lägga den på SDkortet(ej i någon mapp) håll ner vol ner + power vänta några sekunder?:)

7. kochan10

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    exakt! men jag tror du har redan rom.zip, antar att du inte raderade skiten. Så om du har den här filen använd gärna den.

Men du vet, det är bara ifall du inte kan boota mobilen på vanligt sätt och köra ruu.

8. Droid119

Droid119 Guest

Ska jag ta bort någon annan zip fil med då? t.ex. su-2.3.6.3-efgh-signed.zip?

9. kochan10

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    nej! Det behövs inte, alla filerna får ligga kvar. Bara ta bort PG32IMG.zip (INTE PG321IMG.zip - du skrev fel!) efter att du installerat romen. Annars kommer bootloadern installera den varje gång din mobil hamnar i detta läge.