Självjusterande klocka

Diskussion i 'Applikationer' startad av mikamb, 26 okt 2010.

1. mikamb

mikamb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan . letar efter en app som justerar klockan till exakt tid, har för mig att jag sett den på market men minns inte vad den heter . Så om någon har ett tips om detta så skulle jag vara tacksam . Mvh mikamb

2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Ett tips är nog att söka på ordet "ntp". Ntp är en standardprotokoll för att synkronisera klockor på internet.

m v h Henrik

3. mikamb

mikamb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack henca för tipset , nu hittade jag appen

4. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Detta gör HTC's telefoner mot mobilnätet. Helt automagiskt.

HTC TytN, HTC Hero samt HTC Desire har alla gjort det för mig.

5. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Kan du tänka dig att dela mig dig av vilken du hittade? Finns det någon som kan ställa klockan mot ntp utan att behöva root?

6. tysk

tysk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I alla fall telenors mobilnät i Sverige verkar inte tillhandahålla tiden. Nu ska jag till Tyskland en vecka, och vanligtvis ställs där telefonens tiden automatiskt om till vintertid genom mobilnätet, men inte har det hänt hittils någongång i Sverige, jag måste alltid ställer om manuellt. Som redan nämnt, så finns applikationer som kan utnyttja en ntp server, men det funkar bara med rootade telefoner.

7. mikamb

mikamb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder mig av ClockSync men jag tror att man måste ha rootad lur tyvärr . Står så här ( denna kan vara användbar om telefonen inte är kompatibelt med NITZ ) vilket står för Network Identity and Time Zone . Efter att kolla upp vad NITZ betyder i Wikpedia så ska tydligen dom flesta lurar vara kompatibla med NITZ så frågan är om det är en inställningssak för att luren ska göra det per automatik . Någon som har någon ide om detta? . Mvh mikamb

8. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Märkligt, jag har en HTC G1 och Telenor kontant. Hittils har jag aldrig behövt bekymra mig över att ställa in tiden eller ställa om mellan sommartid och vintertid. Allting har bara fungerat automatiskt, utan några manuella inställningar eller några extra program.

m v h Henrik

9. mikamb

mikamb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag själv har ju en SGS och den är inställd på att automatiskt använda nätverksvärden men jämfört med ClockSync så är det en diff , inte stor men ändå .

10. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Har längtat efter en sån här app.
    Min Hero ställer in klockan efter mobilnätet vid återställning och sommar/vintertid men den verkar aldrig korrigera tiden. När jag laddade ner Clocksynk och kollade gick klockan 40 sekunder fel vilket stämde med vad jag observerat när jag jämfört med tex texttv.