Sjukt konstiga sms från okänd avsändare?

Diskussion i 'Off Topic' startad av PatrikDroid, 6 sept 2015.

1. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Hjälp mig gräva fram mer. Det började med att min svärfar fick mässa konstiga sms. Så jag ringde numret (som egentligen är 07xxxxxxxxx16) och fick ton. Efter ett par signaler kom jag direkt på en telefonsvarare. Pip. Jag la på. Sedan dess bombas jag av helt oförståeliga sms. Typ, Hej Emma mamma hemma söndag 3.

Fattar inte ett skit, googlade lite.
    Hittade något liknande som någon annan råkat ut för, någon tipsade om 42tele.com, ett företag som säljer en tjänst där man via flera anslutningar kan skicka sms från dator istället för mobil.

Numret, utan 16 på slutet, verkar "funka" på samma sätt. Tillhör en xxxxxxx xxxxxxxxxx som har 3 som operatör. Pratade med deras kundtjänst och de kunde bekräfta att det gått meddelanden från detta nummer till mig.

Några idéer? Tips? Nån som vet mer?

Edit: Tog bort uppgifter som kan missbrukas. Kontexten kvarstår dock. Dockland /mod

Last edited by a moderator: 6 sept 2015
  2. Drag

Drag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Kanske vänner som vill pranka? Eller som jag en gång fick, en man helt random ringer ca kl 20 och säger farsans namn (hitta.se) och sedan rabblar upp ett av de tre numren som står på sidan och anklagar mig för att jag har ringt hans syster i Spanien och hotat henne, ha!

Obehagligt vart det ju ändå :/ Hotade med polisanmälningar m.m. Lycka till!

3. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Nä, inget prank. Har inga vänner.