Ska byta telefon men vill behålla appar...

Diskussion i 'Allmänt' startad av botze, 10 sept 2012.

1. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Hej! Får börja med att be om ursäkt på förhand om detta är svarat på någon annanstans...

Jag ska byta telefon och vill då få med mig alla mina appar. Skulle önska att alla appar jag har installeras automagiskt på nya telefonen när jag loggar in med mitt google -konto. Går det att lösa??

Kontakter, kalender, sms, mail, bilder o.s.v. o.s.v. är redan synkade så det är inget problem. Det är mest apparna jag tänker på.... orkar inte hålla på att göra det manuellt med t.ex. Titanium, skulle ta 100 år....

Hoppas det finns någon lösning för detta!

/En som älskar molnlagring :P

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Apparna som du idag har installerade ska automatiskt installeras på den nya när du lägger in Google-kontot.
    Det kräver att du markerar "Back up my data" och "Automatic Restore" under "Backup & Reset".

botze gillar detta.
  3. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Tack för svar. Men var hittar jag "Backup & Reset"? Har inget sånt i min applista...

Edit: Hittade det! Inställningar -> Sekretessinställningar (bra översättning av "personal"..??)

Vi får se om det funkar när jag hämtar min nya telefon i eftermiddag :) Tack för hjälpen!

Last edited: 10 sept 2012
  4. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Jaha då kan jag meddela att det INTE funkade. Inte heller appbrain, där man kan spara en lista på appar, funkade. Det enda appbrain gjorde var att länka till Google Play där man måste installera allt manuellt, app för app. :( I Google Plays webversion fanns en lista över de appar jag hade installerat på min gamla telefon, så där var det bara att installera alla igen en och en. Var ändå helt ok, men jag hade önskat en smidigare lösning...

5. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Synd. Nu har jag inte aktiverat någon ny Android på länge, men när jag söker på det så står det att det ska komma en fråga om du vill göra en restore när du aktiverar telefonen.